W ostatnich latach internet stał się jedną wielką galerią handlową. Za pomocą kilku kliknięć w sieci można kupić dowolny produkt z dowolnej branży. Urodzaj dotyczy również miejsc, w których sprzedawcy mogą docierać ze swoją ofertą do klientów. Dziś podpowiadamy, gdzie sprzedawać swoje produkty w internecie.

 

Krajowe platformy sprzedażowe i portale ogłoszeniowe

 

Gdy mówimy o platformach sprzedażowych, często możemy spotkać się z alternatywną nazwą zaczerpniętą z angielskiego: marketplace. Są to miejsca, w których sprzedawcy korzystają ze strony właściciela, by oferować swoje produktu, a często również usługi.

Do najpopularniejszych platform sprzedażowych w Polsce należą Allegro, Arena.pl, Morele.net. Jeżeli chodzi o portale ogłoszeniowe, prym niewątpliwie wiedzie OLX.

 

Allegro

 

Tej marki nikomu nie trzeba przedstawiać. Tutaj zachodzi znakomita większość transakcji w polskim internecie. Pomimo wszystkich wad, Allegro wciąż jest najlepszym miejscem do prowadzenia sprzedaży online. A już na pewno należałoby tu postawić swoje pierwsze kroki w samodzielnej karierze e-commerce.

W czym tkwi siła Allegro? Głównym powodem, dlaczego Allegro jest tak skutecznym narzędziem do prowadzenia sprzedaży online, jest popularność tej platformy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, stronę Allegro każdego miesiąca odwiedza 16 milionów użytkowników. 

Duża konkurencja wcale nie musi być problemem w generowaniu satysfakcjonujących wyników sprzedaży. Allegro sprzedawcom oferuje szereg skutecznych narzędzi marketingowych, których stosowanie wyraźnie przekłada się na wzrosty sprzedaży.

[banner id=”28111″]

 

Arena.pl 

 

Arena.pl pod względem popularności zdecydowanie ustepuje Allegro, ale warto się tej platformie przyjrzeć. Dużą zaletą korzystania z Arena.pl jest brak prowizji od sprzedanych przedmiotów. 

Wymieniając zalety portalu Arena.pl wspomnieć też trzeba, że właściciel platformy udostępnia możliwość integracji naszego sklepu z hurtowniami dropshippingowymi. Choć ilość hurtowni jest zdecydowanie mniejsze niż w przypadku Allegro.

Arena.pl również przegrywa z Allegro pod względem ilości kategorii, w których można sprzedawać produkty.

Jeśli myślimy o przetestowaniu portalu Arena.pl jako miejsca do sprzedaży naszych produktów, to pamiętać musimy, że jest to możliwe tylko wtedy, gdy prowadzimy zarejestrowaną działalność gospodarczą. 

 

Morele.net

 

Morele.net to portal kojarzony głównie jako niezależny sklep internetowy. Nie każdy wie, że właściciel platformy umożliwia również zewnętrznym firmom sprzedaż produktów na stronie sklepu. Podobnie jak w przypadku Allegro, handel za pośrednictwem Morele.net wiąże się z koniecznością opłacania prowizji od sprzedanych produktów.

Za pośrednictwem marketplace-u Morele.net sprzedawcy mogą oferować klientom towar w następujących kategoriach:

  • Elektronika i Komputery, 
  • Sport i Turystyka, 
  • Dom i Ogród, 
  • Zabawki i Dziecko, 
  • Kosmetyki.

Niewątpliwym plusem Morele.net jest względnie duża — choć nie tak jak w przypadku Allegro — ilość miesięcznych odwiedzin użytkowników. Jak można przeczytać na stronie jest to liczba ok. 8 milionów użytkowników.

Morele.net udostępnia możliwość integracji m.in. z następującymi sklepami: 

  • RedCart, 
  • Sky-Shop, 
  • Shopper.

 

Ceneo

 

Niemal każdy kojarzy Ceneo. Popularna porównywarka cen jest doskonałym miejscem do pokazania swoich produktów. Zwłaszcza, że ostatnio Ceneo wprowadziło promocję dla wszystkich nowych sklepów, które będą zainteresowane prezentacją swoich produktów na stronie Ceneo.

Jak można przeczytać na stronie Ceneo, główną zaletą korzystania z tego portalu jest brak konieczności płacenia abonamentu. Kolejną zaletą jest popularność portalu.

 

OLX

 

Wiele osób lekceważy potencjał, jaki drzemie w tym niepozornym portalu ogłoszeniowym. Prawda jest taka, że jest spora grupa osób, które skutecznie prowadzą działalność handlową właśnie tam. 

Trzeba pamiętać, że specyfika OLX trochę różni się od Allegro. W dużej mierze klienci szukają tam przedmiotów używanych. OLX jest bardziej zbliżony do Allegro Lokalnie. Ale da się tam również z powodzeniem handlować nowym asortymentem. 

Plusem OLX-a jest fakt, że dodawanie ogłoszeń prawie we wszystkich kategoriach dotyczących produktów (a nie usług, czy nieruchomości) jest bezpłatne.

 

Zagraniczne platformy sprzedażowe

 

Prowadząc sprzedaż internetową nie musimy ograniczać się do handlu w obrębie naszego kraju. Trzeba jednak pamiętać, że handel towarami za granicą wiąże się z dodatkowymi obowiązkami natury prawnej. Głównym miejscami, w których warto prowadzić sprzedaż są globalne platformy: Amazon i Ebay.

 

Amazon

 

Mimo że Amazon wciąż nie udostępnia sprzedawcom z Polski lokalnej wersji platformy sprzedażowej, to istnieje możliwość wejścia na ten rynek, sprzedając produkty zagranicą. Można wybrać platformę w jednym z pięciu krajów:

  • Niemcy;
  • Wielka Brytania;
  • Francja;
  • Włochy;
  • Hiszpania;

To co ważne, aby móc sprzedawać na Amazonie, trzeba mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą.

Warto jeszcze pamiętać, że — jak donosiły media na początku roku — Amazon planuje wkrótce w Polsce otworzyć polską wersję platformy sprzedażowej. Stworzy to ogromne perspektywy dla całego rynku e-commerce.

 

eBay

 

W przeciwieństwie do Amazona, platforma eBay pozwala sprzedawać osobom bez działalności gospodarczej. Można przetestować ten rynek bez konieczności zakładania firmy.

Największą zaletą eBay-a jest ogromny rynek zbytu obejmujący cały świat.

Podobnie jak w przypadku Allegro, przed rozpoczęciem działalności na eBayu warto jest skorzystać z narzędzi do analizy trendów. Odpowiednikiem allegrowego TradeWatcha w przypadku eBaya może być narzędzie TeraPeak, lub HammerTap.

 

Facebook

 

Wiele osób o tym nie wiem, ale na Facebooku można skonfigurować regularny sklep internetowy podpięty pod fanpage naszej firmy. 

To co ważne, wcale nie musimy naszego facebookowego sklepu integrować z zewnętrzną witryną naszego sklepu poza Facebookiem. Jedyne co musimy zrobić, aby rozpocząć sprzedaż, to ustawić wygląd sklepu, dodać produkty i wybrać formę płatności. 

Tutaj do wyboru mamy dwie opcje:

  • Płatność ręczna — ustalona między sprzedawcą a kupującym w wiadomości;
  • Integracja z zewnętrzną bramką płatności;

Sporą zaletą tego typu sklepu jest fakt, że możemy targetować reklamy FB na klientów, którzy tak naprawdę nie muszą opuszczać tego medium społecznościowego, aby poznać produkt i zdecydować się n zakup.

Więcej informacji na temat sklepów na Facebooku można przeczytać tutaj.

 

Własny sklep internetowy

 

Ostatnim — dość oczywistym — miejscem, w którym warto sprzedawać online, jest nasz własny sklep. W swoim sklepie sami sobie jesteśmy pananmi. Nikt od nas nie bierze prowizji od sprzedaży.  

Trzeba jednak pamiętać, że główną wadą sklepu jest fakt, że musimy sporo zainwestować w marketing — Niestety ale jeśli tego nie zrobimy, klienci nas nie znajdą w sieci. 

Plus własnego sklepu jest taki, że nie musimy się z nikim dzielić prowizją od sprzedaży.

 

Dowiedz się jak skutecznie wykorzystywać Allegro Ads

 

Jak widać powyżej, miejsc, w których, można handlować w internecie jest sporo. Każde z nich ma swoje wady i zalety. Które miejsce wybrać? Najlepiej konsekwentnie testować każde z dostępnych miejsc i na tej podstawie wybrać te, które przynoszą nam największe dochody.