Koszty związane z księgowością to wydatek, który może — zwłaszcza w początkowej fazie działalności — silnie wpływać na dochodowość biznesu. Warto więc zadbać, aby koszt ten był możliwie niski. Poniżej podpowiadamy, co robić, aby płacić mniej za księgowość w e-commerce.
#UWAGA — Jeśli jesteś osobą poniżej 26 roku, to od 1 sierpnia 2019 roku jesteś zwolniony z obowiązku opłacania podatku dochodowego.
[banner id=”28111″]
Zanim wybierzemy biuro…
Warto na początku wstępnie oszacować: Jak dużo dokumentów dla biura rachunkowego będziemy generować w ramach naszej działalności.
Trzeba wiedzieć, że najczęściej księgowi wysokość opłat za swoje usługi uzależniają od ilości dokumentów, które muszą rozliczyć. W związku z tym, pierwszym podstawowym kryterium, które będzie wpływać na wysokość kosztów księgowych, jest forma działalności, na którą się zdecydujemy.
Jednoosobowa działalność gospodarcza = tańsza księgowość
Jeżeli stawiamy pierwsze kroki w handlu internetowym, to zdecydowanie lepszym wyborem będzie jednoosobowa działalność gospodarcza. Zwłaszcza jeżeli możemy skorzystać z małego ZUS-u, lub pracujemy na etacie. Jeżeli chodzi o koszt rachunkowości, JDG wypada taniej w porównaniu ze spółką z o.o.
W przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, mamy do czynienia z wyższym stopniem sformalizowania, co przekłada się na większą liczbę dokumentów, a tym samym wyższą cenę księgowości.
Orientacyjne ceny usług księgowych w zależności od formy działalności:
- Jednoosobowa działalność gospodarcza: 200 zł – 300 zł brutto;
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: 500 zł – 1000 zł brutoo;
Prosty sposób na obniżenie kosztów w e-commerce
Trzeba wiedzieć, że niektórzy księgowi uważają (NIESŁUSZNIE), że każda nasza transakcja z klientem detalicznym wymaga osobnego rozliczenia. Łatwo sobie wyobrazić ilość generowanych dokumentów księgowych, gdy odnotowujemy choćby 3 sprzedaże każdego dnia.
Na szczęście istnieje rozwiązanie, dzięki któremu możemy wszystkie transakcje z danego miesiąca uwzględnić zbiorczo w jednym zestawieniu sprzedaży. Warunkiem, który trzeba spełnić, aby móc zastosować ten rodzaj optymalizacji jest posiadanie narzędzia, które pozwoli nam ewidencjonować sprzedaż z całego miesiąca w jednym zestawieniu.
Obecnie każde nowoczesne oprogramowanie dla e-commerce posiada funkcjonalność, dzięki której jesteśmy w stanie takie zestawienie stworzyć.
Sytuacja trochę się komplikuje, gdy sprzedajemy tylko na Allegro. Niestety na platformie nie ma narzędzia, które pozwoliłoby wygenerować dokument obejmujący wszystkie transakcje z danego miesiąca. Wtedy musimy zintegrować nasze konto Allegro z zewnętrznym oprogramowaniem, np. Baselinker, w którym wygenerujemy zbiorczy dokument.
Negocjacje z hurtowniami
Jak wiadomo, prowadzona przez nas sprzedaż nie jest jedynym źródłem generowanych faktur. Oprócz tego, sami jako firma zaopatrujemy się w hurtowniach.
W tym obszarze możliwości optymalizacji są ograniczone. W znakomitej większości przypadków, gdy będziemy dopiero rozpoczynać współpracę z hurtownią, nie będzie ona skłonna iść nam na rękę. Z czasem jednak warto poprosić, aby hurtownia uwzględniała faktury z danego miesiąca (albo chociaż tygodnia) zbiorczo w jednym dokumencie.
POZNAJ NIEZAWODNY SPOSÓB NA ZDOBYCIE 100 POZYTYWNYCH KOMENTARZY W 7 DNI I STATUSU SUPER SPRZEDAWCY NA ALLEGRO W MIESIĄC
Optymalizacja dla zaawansowanych
W momencie, gdy prowadzimy działalność w kraju — zaczyna ona coraz lepiej prosperować, inwestujemy pieniądze — stajemy się atrakcyjnym celem dla urzędu skarbowego.
Z uwagi na fakt, że w jednoosobowej działalności gospodarczej odpowiadamy całym swoim prywatnym majątkiem, fiskus bez problemu jest w stanie wyegzekwować od nas pieniądze w momencie uchwalenia niekorzystnych regulacji prawnych.
Warto więc rozważyć przejście na brytyjską spółkę limited. To pozwoli znacznie zredukować koszty prowadzonej działalności. Obsługa księgowości w przypadku spółki LTD jest znacznie tańsza niż w przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Oprócz korzyści finansowych, główną przewagą płynącą z prowadzenia spółki LTD są spokój i czas — przepisy regulujące funkcjonowanie spółek LTD są znacznie mniej skomplikowane, niż te odnoszące się do działalności firm w Polsce.
Zanim jednak zdecydujemy się na wybór spółki Limited, warto skonsultować to z doświadczonym księgowym, który specjalizuje się w tym temacie.
ODWIEDŹ KANAŁ SEKRETÓW HANDLU NA YOUTUBE
Podsumowując, kluczem do rozpoczęcia jakiejkolwiek optymalizacji, jest — jeszcze przed rozpoczęciem działalności — znalezienie rzetelnego biura rachunkowego.
Często zdarza się, że sprzedawcy korzystają z usług biur księgowych, które nie mają konkretnych specjalizacji — obsługują wszystkich: gabinety fizjoterapeutyczne, zakłady fryzjerskie, sprzedawców, co sprawia, że nie znają szczegółowo przepisów odnoszących się do konkretnej branży, co jest niewątpliwie główną przeszkodą na drodze do stosowania skutecznej optymalizacji podatkowej.
Witam serdecznie. Chciał bym założyć sklep internetowy RTV i AGD. Jeszcze przed rozpoczęciem działalności gospodarczej , chcę współpracować z rzetelnym biurem rachunkowym. Proszę o kontakt z profesjonalnym biurem z którego korzysta Michał i Kamil. Interesuje mnie otworzenie jednoosobowej działalności gospodarczej i współpracować z Kamilem i Michałem. Bardzo proszę o szybką odpowiedź. Dziękuję