E-commerce to dziś bardzo popularny model biznesowy. Rozwija się w zawrotnym tempie i zyskuje coraz większą liczbę zwolenników. Wyróżniamy dziś kilka rodzajów e-commerce, jednak w wolnym tłumaczeniu możemy to określić, jako wszelką transakcję biznesową, wykonywaną za pośrednictwem Internetu.

Jest to najszybciej rozwijający się rynek na świecie, również w Polsce ma ogromny potencjał i dziś sięga do wartości prawie 40 miliardów złotych.

W głównej mierze na e-commerce składają się sklepy internetowe, ale warto również wiedzieć, że to wiele innych biznesów, które są dziś prowadzone drogą elektroniczną.

Jak zatem zadbać o to, aby osiągnąć sukces w biznesie internetowym?

 

Pomysł na biznes, pierwszy krok do sukcesu

Szykując się do rozpoczęcia biznesu w sieci, ważne jest wiedzieć, jaką branżę chcemy wybrać.

Podstawą jest mieć pomysł na biznes, czyli na samym początku powinniśmy weryfikować rynek, w którym chcemy rozpocząć działalność. Najlepiej jest iść w temat, który jest nam bliski, szczególnie wtedy, gdy będzie to sprzedaż.

Może mamy zacięcie do określonych produktów? Warto sprawdzić, czy właśnie tego poszukują użytkownicy.

Obecnie wiele jest programów, które mogą nam pomóc w takiej analizie, chociażby Trade Watch, udostępniany w ramach naszego kursu Allegrowy System Sprzedaży. Bez problemu możemy również sprawdzić, jakie są najczęstsze wyszukiwania fraz w Internecie i na tym również oprzeć swój plan na biznes.

 

Wygląd strony to podstawa

Bez względu na to, czy zarabiamy na blogu, czy też prowadzimy biznes, który prezentujemy poprzez stronę internetową, podstawą jest jej wygląd. S

klep internetowy powinien być przejrzysty, strona internetowa profesjonalna, blog ciekawy. O kwestii profesjonalnego wyglądu sklepu internetowego pisaliśmy już w artykule „Sposoby na efektywną sprzedaż w dropshippingu”.

Warto zwrócić uwagę na szatę graficzną, na element użyteczności i łatwego poruszania się po stronie, tudzież sklepie internetowym. Użytkownicy właśnie takich witryn oczekują i do takich najczęściej wracają, polecając je również innym.

Jeśli nie wiemy, jak odpowiednio przygotować swój sklep internetowy, blog, czy też stronę, bez większego problemu znajdziemy ekspertów, którzy nam w tym pomogą. Będzie to oczywiście najczęściej odpłatna usługa, ale możemy mieć pewność, że warta swej ceny.

 

Nazwa  i logo, warto to przemyśleć

Marka to zazwyczaj nazwa, z którą kojarzymy jakąś firmę, czy osobę. Nie bez przyczyny nazwa ma ogromne znaczenie. W przypadku e-commerce, powinna ona być łatwa do zapamiętania. Podobnie logo, z którym będziemy potem kojarzeni.

Warto aby logo było dopasowane do tego, co będziemy prezentować za pomocą e-commerce. Wybierając logo musimy być pewni, że to jest właściwie ten typ. Nie powinniśmy zmieniać tego elementu w trakcie naszej działalności.

Ostateczny wybór powinien pojawić się w sieci, jako premiera i takie już powinno zostać, gdyż z nim będą kojarzyli nas użytkownicy. W wynikach wyszukiwania będą mogli nas zdecydowanie szybciej znaleźć.

Pozycjonowanie, temat ciężki, ale potrzebny

Pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania to marzenie każdego przedsiębiorcy w ramach e-commerce. Niestety, konkurencja jest dziś bardzo duża, dlatego o takie wyniki trzeba odpowiednio się postarać. Jak się za to zabrać?

Przede wszystkim trzeba zadbać o odpowiednio prowadzoną strategię SEO, która pozwoli wypromować nasze produkty wysoko w wynikach Google. Takie działania powinny być sukcesywne i długofalowe. Niestety, wiele osób popełnia dziś błędy w pozycjonowaniu e-commerce, dlatego warto już na początku drogi wiedzieć, jak je poprawić.

Nie powinniśmy kopiować opisów produktów z innych stron. Kolejny problem to często zbyt reklamowa postać opisu. Tutaj powinien być konkret, podstawowe informacje i tyle. Zbyt długi opis również nie jest dobry. Adres strony produktu nie powinien być skomplikowany, nad tym również możemy i powinniśmy zapanować.

Pozycjonowanie to bardzo ważny element, którego nie powinniśmy przeoczyć . Jeśli chcemy, aby w tym zakresie wszystko udało się jak najlepiej, warto przeznaczyć na ten proces pieniądze.

Niestety, czasami trzeba ponieść określone koszty, aby osiągnąć sukces. Nie mając wiedzy w zakresie odpowiedniego SEO, możemy zderzyć się z przysłowiową ścianą. W ramach naszego kursu udostępniamy również wiedzę w zakresie pozycjonowania.

 

Marketing, element niezrozumiały dla wielu

Reklama ma swoją moc i chyba każdy się z tym zgodzi. W e-commerce ma ona swoje szczególne znaczenie, przede wszystkim w postaci email marketingu. Dlaczego?

Jest to dziś najbardziej skuteczna forma marketingu, która wielu osobom, sklepom, firmom przynosi ogromny sukces. Wbrew pozorom email nie został wyparty jeszcze tak mocno, jakbyśmy mogli się tego spodziewać. Co prawda jest facebook i wiele osób porozumiewa się właśnie za jego pośrednictwem, ale email ma jeszcze swoją moc. Odpowiednio zebrane adresy do potencjalnych klientów to świetny pomysł na ich przyciągnięcie.

Dla wielu osób proces ten nie jest zrozumiały, jednak wielu już przekonało się, że warto. Jak zainteresować kogoś, aby zostawił swój adres email? Możliwości jest wiele, ale najczęściej stawia się na gratis. Kto nie lubi dostawać czegoś za darmo? Przygotowanie małego upominku może być świetnym narzędziem do pozyskania leadów.

Jak się za to zabrać możesz zobaczyć również w naszym kursie Allegrowy System Sprzedaży, dzięki któremu wiele osób osiągnęło już sukces w sprzedaży internetowej.

 

Komputer czy komórka

Prowadzenie działalności za pomocą e-commerce wiąże się z posiadaniem strony, bez względu na formę jej prowadzenia. Kiedy już idziemy w tym kierunku, zadbajmy o to, aby strona, czy sklep był dostępy również za pomocą urządzeń mobilnych.

Najszybciej stracić klienta, gdy sklep nie działa w telefonie. Miliony użytkowników dokonuje transakcji właśnie za pośrednictwem telefonu komórkowego. Śmiało zatem można powiedzieć, że jeśli coś nie działa w tych małych urządzeniach, jest właściwie spisane na straty.

Klient już do takiego sklepu nie wróci. Dziś ceni się wygodę, dlatego strona e-commerce w postaci mobilnej jest wręcz koniecznością.

Wartościowa treść w e-commerce

Strona internetowa to niezbędny element każdej działalności, szczególnie w zakresie tworzenia do niej treści. Konkretne wiadomości, które mogą się przydać to podstawa przy budowaniu zaufania z klientem, czytelnikiem czy też użytkownikiem.

Warto zawrócić uwagę, że konkurencja nie śpi, dlatego wiedza, która będzie inspiracją, może stać się pobudką do dokonania zakupu, lub powrotu na naszą stronę. Posiadając sklep internetowy, warto też prowadzić bloga w temacie produktów, które sprzedajemy.

Świadczy to o naszej wiarygodności. Klienci często poszukują inspiracji, dlatego odpowiednia treść może im dać to, czego szukali. Chcąc osiągnąć sukces w e-commerce, wiedza jest podstawą, dlatego warto się nią dzielić.

Sukces to pewna droga, również w e-commerce. Czasami może nam się wydawać, że nie osiągniemy w tym zakresie zupełnie nic, że rynek się już przesycił.

Są też tacy, którzy uważają, że to jedna wielka ściema, bo jak można zarabiać przez Internet. Odpowiednia wytrwałość zawsze się opłaca, dlatego nie warto się poddawać. Jeśli czujemy, że obrana droga jest właściwa, nie poddawajmy się.

Brak zaangażowania zawsze będzie prowadził do klęski.