fbpx
Czy wiesz, że istnieje nowy model sprzedaży, który umożliwia Ci sprzedaż produktów ZANIM zakupisz je w hurtowni?

Nie musisz posiadać na stanie towarów, które sprzedajesz, nie musisz ich pakować i wysyłać.

Oznacza to, że jesteś w stanie w pełni legalnie sprzedawać przez Internet i płacić za produkty DOPIERO kiedy klient je od Ciebie kupi.

Brzmi niemożliwie?

Pozwól, że wyjaśnię…

 

Czym jest dropshipping?

 

Dropshipping to model sprzedażowy, w którym ciężar przechowywania i wysyłki towarów spoczywa na hurtowni lub producencie. To oni magazynują produkty i wysyłają je do Twojego klienta, pobierając za to prowizję.

Jednak jaka jest w tym moja rola?

Ty obsługujesz sklep internetowy i wysyłasz zamówienia do hurtowni, czy producenta.

Zajmujesz się więc prowadzeniem dobrze funkcjonującej platformy, na której klienci mogą składać zamówienia, po to byś Ty przekazał je dalej.

Twoja rola to również sprowadzenie klientów do Twojego sklepu internetowego – czyli marketing. Jest to wyjątkowo istotne w przypadku własnego sklepu internetowego – nikt z początku nie będzie o nim wiedział, dlatego musisz zapłacić za reklamę.

Inaczej jest w przypadku serwisów aukcyjnych takich jak Allegro, czy OLX. Dlaczego?

Bo klienci już tam są…

Miliony użytkowników korzysta z tych portali, miliony robi tam CODZIENNIE zakupy.

Jaki jest tego koszt?

Prowizja. Allegro pobiera prowizję, ale w zamian daje nam OGROMNĄ ilość ruchu, potencjalnych klientów. Klientów, którzy w szale zakupowym zapychają swój wirtualny koszyk, lub tych, którzy kupują powoli i rozsądnie.

Wróćmy jednak do dropshippingu.

W jednym zdaniu – jest to model, w którym jesteśmy pośrednikami, między klientem, a dostawcą towaru

Jakie są wady i zalety dropshippingu?

Zalety:

 

 1) Brak konieczności inwestowania góry pieniędzy w towar, w ciemno

Przy tradycyjnym modelu sprzedaży, trzeba zainwestować w towar. Kupić hurtowe ilości i sprowadzić je na swój magazyn.

A to oznacza…konieczność wydania pieniędzy Z GÓRY.

W przypadku dropshippingu nie ma takiego problemu – nie inwestujemy w towar, bo my tego towaru nie posiadamy.

Produkty kupujesz DOPIERO, kiedy ktoś kupi je od Ciebie.

 

2) Niska bariera wejścia – nie trzeba dużego kapitału, by zacząć

To wynika w jasny sposób z powyższej zalety. Jeśli nie musisz kupować towaru, to tym samym nie musisz inwestować dużej puli pieniędzy, by zacząć działać.

 

3) Brak konieczności posiadania magazynu i własnego systemu logistycznego

Tak, to hurtownia zajmuje się całym procesem wysyłki towaru i to hurtownia magazynuje go za nas.

Nie musimy więc posiadać własnej przestrzeni pod magazyn. Nie musimy się martwić o własny system logistyczny.

Nie generujemy więc kosztów w postaci magazynu, czy pracowników do obsługi zamówień.

 

4) Możliwość zaoferowania ogromnej gamy produktów

Pamiętaj, to nie Ty przechowujesz towar, tylko hurtownia. Hurtownie mają ogromne przestrzenie magazynowe, które pomieszczą ogromne ilości towaru.

A poza tym nic nie stoi na przeszkodzie by zawrzeć współpracę z więcej niż jednym dystrybutorem!

W każdym razie bezproblemowo możesz zaoferować SETKI TYSIĘCY różnych produktów, bo kto w dzisiejszych czasach nie ceni różnorodności?

 

5) Niskie ryzyko

Na co składają się 3 pierwsze zalety? Na to, że tak naprawdę stosunkowo MAŁO ryzykujesz.

Stosunkowo? Do czego…?

Między innymi do tradycyjnej metody handlu, w której musisz wyłożyć dużo pieniędzy z góry i liczyć na to, że Twój towar się sprzeda.

Do biznesu opartego na usługach, musisz zainwestować w sprzęt, ludzi, reklamę… i znowu mieć nadzieję, że ktoś Ci zapłaci.

W przypadku dropshippingu jest inaczej – kupujesz towar w hurtowni, dopiero kiedy klient końcowy kupi go u Ciebie!

Czyli…wydajesz pieniądze, dopiero gdy je dostaniesz.

 

Wady:

 

1) Niższa marża niż w przypadku posiadania własnego magazynu

Im mniej pieniędzy wkładasz, tym mniej pieniędzy wyciągasz.

To dosyć uniwersalna zasada biznesowa. Nie inaczej jest w tym przypadku.

Korzystając z dropshippingu nie jesteśmy w stanie zaoferować takich marż, jak gdybyśmy sprzedawali towar z własnego magazynu.

Zresztą nie powinno to dziwić – jeśli ciężar magazynowania i wysyłki spoczywa na hurtowni.

 

2) Brak kontroli nad procesem dostarczania towaru

Jeżeli nad logistyką czuwa ktoś inny niż my, to nie zawsze wszystko może pójść po naszej myśli.

Hurtownia nie wyśle towaru albo wyśle go za późno.

Czasami może też dojść do sytuacji, w której sprzedany zostanie produkt, którego hurtownia nie ma już na stanie…a to rodzi pewne komplikacje (o ich rozwiązaniu napiszę dalej).

 

3) Nie kontrolujesz jakości sprzedawanego towaru

W końcu nie trzymasz tego towaru na swoim magazynie. Skąd masz więc mieć pewność co do jego cech? Nie mówiąc już o jego jakości, czy użytkowaniu.

Musisz polegać na opisie, który daje Ci hurtownia, który jednak często jest…co najmniej zdawkowy.

 

4) Trudność w zbudowaniu własnej marki

Kolejne ograniczenie, które wynika z tego, że nie mamy (i nie musimy mieć) fizycznego dostępu do towarów, które sprzedajemy.

To jednak nie pozwoli nam zbudować własnej marki (chociaż są hurtownie, które to umożliwiają). Do tego, by umieścić nasze logo na produkcie będzie potrzebny albo kontakt z producentem, albo własny magazyn, gdzie to my będziemy mieli kontrolę nad sprzedawanym towarem.

 

5) Duża konkurencja

Kolejna zasada biznesowa – im mniejsza bariera wejścia, tym większa konkurencja.

Otworzenie biznesu w modelu dropshippingowym jest dziecinnie łatwe.

Trudniejsze jest utrzymanie się na rynku…konkurencja jest ogromna, ale nie oznacza to, że na dropshippingu nie można zarobić.

Zarobki z dropshippingu – Czyli “ile ja mogę na tym zarobić?”

Trudno jest wskazać jednoznaczną liczbę. Na zarobek z dropshippingu ma wpływ zbyt wiele czynników, przyjrzyjmy się niektórym:

1) Marża

Jaką marżę możesz narzucić na produkt? Od tego bezpośrednio będzie zależał Twój zarobek.

Proponuję, by nasza marża nie była niższa niż 30%. W końcu nie chcemy zarabiać na jednym produkcie po 2 zł albo co gorsza, być stratni.

 

2) Zaangażowanie

Jak dużą ilością czasu dysponujesz? Czy pracujesz na etacie i masz inne obowiązki?

Jeśli tak, to nie problem, pamiętaj jednak, że im więcej czasu poświęcisz, tym więcej zarobisz.

Pamiętaj również, że zaangażowanie czasowe będzie największe na początku, będzie konieczna nauka oprogramowań, obsługi klienta itd.

 

3) Wybrany kanał sprzedaży

Sprzedajesz na Allegro, na OLX, a może WE własnym sklepie internetowym?

Tak jak pisałem wyżej, Allegro pobiera prowizję około 10% za każdą sprzedaż. OLX prowizji nie pobiera, a na własnym sklepie internetowym również nie ma mowy o żadnej prowizji.

Allegro nie wymaga jednak tak kosztownej promocji jak własny sklep internetowy.

 

4) Ponoszone koszta

Jakie to koszta? Przede wszystkim te związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, czyli księgowość i ZUS (przy jednoosobowej działalności gospodarczej).

Inne opłaty to oprogramowanie, które umożliwia nam prowadzenie własnego sklepu internetowego, monitorowanie sprzedaży z różnych kanałów lub masowe wystawianie aukcji na Allegro.

Zaznaczę, że są to opłaty abonamentowe. 

AKTUALIZACJA: RedCart wprowadził nowy cennik, sprawdźcie go tutaj: https://redcart.pl/pakiety-cenowe

Zależą one od wybranego rozwiązania, wahają się jednak od 17 zł za miesiąc do nawet 300 zł za miesiąc za samo oprogramowanie.

Czasami dodatkowo płatna jest integracja z hurtownią dropshipping, która pozwala nam na pobranie stanu magazynowego hurtowni wraz z opisami produktów.

Cena za integrację wynosi najczęściej około 50 zł miesięcznie.

 

5) Jak długo już handlujesz

Im dłuższa współpraca z hurtownią, tym większa szansa na uzyskanie rabatów, a tym samym na zwiększenie naszego zysku.

Niejeden z naszych kursantów był jednak w stanie zrezygnować z etatu, by w pełni zająć się handlem w Internecie.

 

Teraz, pokażę trochę danych od naszych kursantów:

Da się?

Jednak co dokładnie przedstawiają powyższe obrazki?

Uwaga! Jak liczyć zyski z dropshippingu?

Wielu ludzi popełnia błąd licząc swoje zyski. Błędnie uznają, że ich marża to ich zysk.Tak niestety nie jest.

Gdy sprzedajemy na Allegro to od naszej marży należy odjąć prowizję tej platformy (ok. 10%) oraz podatki.

 

Oznacza to, że gdy sprzedajemy produkt za 130 zł, który kupiliśmy w hurtowni za 100 zł, to nasz zysk nie wynosi 30zł, tylko 13,94 zł, gdyż:

130 zł – 100 zł – (130 zł * 10% (prowizja Allegro)) = 17 zł

17 zł – 18% (podatek) = 13,94 zł

 

Do każdej sprzedaży dochodzi dodatkowo opłata księgowa.

Każda sprzedaż w tym modelu generuje 2 dokumenty: dokument zakupu w hurtowni (wystawia hurtownia) oraz dokument sprzedaży dla klienta końcowego (wystawiamy my).

Współpraca z hurtownią, czyli główna oś dropshippingu

Jak już zdążyłeś się dowiedzieć, hurtownia odgrywa kluczową rolę w tym modelu sprzedaży.

Dlatego, przy zawieraniu umowy z dostawcą, warto zwrócić uwagę na te kluczowe elementy:

 

1) Jakie są zasady zwrotów, czy reklamacji? Czy klient ma zwrócić towar na adres hurtowni, czy na nasz adres?

2) Czy istnieje możliwość wzięcia “kredytu kupieckiego” w danej hurtowni, albo możliwość zapłaty za zamówienia z pewnym opóźnieniem?

3) Z usług jakich firm wysyłkowych korzysta dana hurtownia?

4) Jak szybko dana hurtownia realizuje zamówienia?

 

Od tego będzie zależał czas wysyłki, a więc zadowolenie naszego klienta.

 

5) Czy istnieje możliwość wystawienia faktury zbiorczej, w przypadku więcej niż jednego zamówienia?

 

Im mniej dokumentów, tym mniejsze koszty księgowości ponosimy. Dobrze więc, jeśli hurtownia wystawiać nam będzie faktury zbiorcze, a nie pojedynczą fakturę na każdą sprzedaż.

Nie wiesz jaką hurtownię wybrać? Nie przejmuj się, specjalnie dla Ciebie stworzyłem listę hurtowni działających w droppie, którą możesz pobrać tutaj →https://sekretyhandlu.pl/lista-hurtowni/

Czy mogę sprzedawać w dropshippingu na Allegro?

Odpowiedź brzmi: Jak najbardziej.

Na potwierdzenie tego zaprezentuję Ci oficjalną odpowiedź Allegro:

Jak zacząć?  Czy muszę założyć firmę, by zacząć sprzedawać?

By zacząć…nie potrzebujesz, ale by działać, już tak.

Już wyjaśniam.

Po pierwsze, czym w ogóle jest działalność gospodarcza (czyt. firma)?

 

Jest zorganizowanym i ciągłym działaniem, nakierowanym na zarobek. Jeśli chcemy więc sprzedawać częściej i więcej niż raz na miesiąc to działamy właśnie w taki sposób – zorganizowany i ciągły. Stąd musimy założyć firmę.

Od 2018 roku możliwe jest prowadzenie tzw. działalności nierejestrowanej, trzeba jednak spełnić te warunki:

  • Wykonujesz działalność samodzielnie, tj. bez wspólników
  • W ciągu ostatnich 5 lat nie prowadziłeś zarejestrowanej działalności gospodarczej, ani spółki cywilnej
  • Chcesz oferować usługi nieobjęte koniecznością uzyskania licencji, czy koncesji
  • Najważniejsze: Twój miesięczny przychód nie przekracza 1125 zł brutto (50% minimalnego wynagrodzenia, czyli 2250 zł na 2019 rok.

Posiadanie własnej firmy daje nam jednak ogromną korzyść – nie każda z hurtowni dropshippingowych, będzie chciała podjąć współpracę z podmiotem niebiznesowym.

Stąd mając własną firmę, możesz podpisać umowę z ogromną liczbą hurtowni.

No dobra, a co wybrać: Allegro, czy własny sklep internetowy?

Zacznij od Allegro, jest to dużo prostsze od tworzenia własnego sklepu internetowego. 

Korzystasz wtedy z gotowej platformy, z której z kolei korzystają miliony.

W przypadku własnego sklepu internetowego, konieczne jest zainwestowanie w domenę, system zarządzania sklepem i jego reklamę.

 

Schemat działania, dla posiadających firmę:

 

1) Załóż konto firmowe na Allegro

2) Skorzystaj z oprogramowania typu RedCart, SkyShop, czy BaseLinker

3) Wybierz hurtownię, załóż tam konto i zintegruj ją ze swoim sklepem za pomocą powyższego oprogramowania

4) Wybierz produkty, które chcesz sprzedawać

5) Ustal swoją marżę i wystaw produkty na Allegro (sam albo za pomocą wspomnianych wyżej narzędzi)

6) Czekaj na pierwsze zamówienie

Czy do dropshippingu potrzebuję kasy fiskalnej?

Krótka odpowiedź – nie, nie potrzebujesz.

W momencie, w którym nie przyjmujesz gotówki bezpośrednio, nie ma obowiązku wydawania paragonów.

Więcej o tym możesz przeczytać w tym wpisie na naszym blogu.

„Dobra, zachęciliście mnie, dostanę jakieś porady na koniec?”

4 porady, od eksperta w tej dziedzinie – Kamila Zawistowskiego.

1) Idź na masę – wystaw najwięce jak możesz, później zadbasz o szczegóły

2) Nie walcz ceną – przede wszystkim masz zarabiać, nie przerzucać towar

3) Wybierz 5 produktów, których aukcje dopieścisz na maxa, weźmiesz je sobie na stan i zrobisz im zdjęcia, rynek pokaże Ci jakie to produkty, bądź zaufaj intuicji/

4) Wróć do punktu pierwszego i powtórz cały proces

Kim jest Kamil?

Jednym z założycieli Sekretów Handlu, a przede wszystkim PRAKTYKIEM. Ostatnio dodał na YouTube filmik, pokazując swoje statystyki sprzedaży: Jak zostałem KRÓLEM PIASKU?! Jak zrobiłem ponad 630 tys. zł, sprzedając tylko 1 produkt?!

Podsumowanie

Dropshipping to prawdziwie rewolucyjny model biznesu. Nigdy wcześniej nie było łatwiej zacząć handlować w Internecie.

Z tego powodu konkurencja jest duża, ale to nie znaczy, że nie można na tym zarobić.

Można… można nawet zbudować trwały i dobrze prosperujący biznes oparty na tym modelu sprzedaży.

Przede wszystkim jednak warto spróbować, a dropshipping daje nam taką możliwość – próby, bez ryzyka.

Wszystko jeszcze raz, w punktach:

 

  • Dropshipping to model sprzedaży, w którym jesteśmy pośrednikiem między hurtownią lub producentem
  • To hurtownia, albo producent magazynuje i wysyła towar do naszego klienta
  • Największa zaletą są niskie koszta początkowe: Nie musimy mieć magazynu, nie musimy kupować produktów na stan
  • Działanie w dropshippingu znacznie ogranicza ryzyko, bo nie musimy inwestować pieniędzy w ciemno
  • Jedna z wad to duża konkurencja, w związku z niską barierą wejścia
  • Możemy zacząć bez firmy, jednak kiedy nasze miesięczne przychody przekroczą 1125 zł brutto to musimy założyć firmę
  • Firma pozwala nam również podjąć współpracę z większą liczbą dostawców
  • Warto skorzystać z gotowych rozwiązań, które usprawniają handel w Internecie: RedCart, SkyShop i innych
  • Tak, na dropshippingu DA SIĘ ZAROBIĆ, a zarobek zależy od wielu kwestii: marży, kosztów, czy doświadczenia
  • Własny sklep internetowy trzeba wypromować, dlatego łatwiej zacząć od AllegroDziękuję!

Podobał Ci się artykuł? Masz jeszcze jakieś pytania? Napisz na dole w komentarzach :).

5 komentarzy

  1. waldex

    Bardzo dobry poradnik rzetelnie napisany.

    Odpowiedz
  2. szymek

    ten plik PDF z listą hurtowni nie działa

    Odpowiedz
    • jakub

      Poźno odpisujemy, ale działa już.

      Odpowiedz
  3. fenixbn

    ok, wchodzę w to, dużo pracy przede mną ale co tam, zawsze lubiłem wyzwania …

    Odpowiedz
  4. Sebex89

    Bardzo dobry, rzetelny wpis. Autor wykonał naprawdę kupę dobrej roboty. Dużo mi się wyjaśniło.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *