e-commerce-w-2020-roku

Handel internetowy to branża, w której nowinki ze świata technologii i marketingu łatwo znajdują zastosowanie. W poniższym wpisie przedstawiamy najważniejsze trendy, które będą kształtować rynek e-commerce w 2020 roku.

Sklepy przyjazne urządzeniom mobilnym

Samo hasło mobile-friendly znane jest już od wielu lat, jednak ostatnio liczba osób, które robią zakupy na smartfonach dynamicznie rośnie. Sytuacja ta sprawia, że dostosowanie witryn sklepów internetowych do urządzeń mobilnych jest kluczowym wymogiem.

Wiadomo również, że źle wyświetlające się strony na urządzeniach mobilnych są gorzej oceniane przez algorytmy Google – sklep niedostosowany do urządzeń mobilnych zniechęci zarówno klientów, jak i przeglądarkę.

RODO nadal na tapecie

Minął ponad rok od wejścia w życie RODO i temat trochę ucichł, ale to nie oznacza, że właściciele sklepów online mogą spać spokojnie. Przeglądając internet można zauważyć wiele sklepów, które nie spełniają wymogów wynikających z rozporządzenia. Lepiej jednak przystosować sklep do wymogów RODO. Do najważniejszych należą:

  • Przygotowanie tekstu polityki prywatności i regulaminu, które wyjaśniają wszelkie kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych przez nasz sklep.

  • Dodanie checkbox-ów (pól do zaznaczenia), dzięki którym klienci mogą wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

  • Wskazanie w jakim zakresie wykorzystujemy dane osobowe użytkowników.

Chatboty obsługują klientów

Omawiając trendy e-commerce w 2020 roku nie można pominąć zastosowania sztucznej inteligencji w obszarze obsługi klienta. Trend ten jest rosnący – co raz więcej sklepów stosuje chatboty na swoich stronach, obsługujące klientów. Przynajmniej w pierwszym etapie kontaktu.

Stworzenie chatbota wcale nie musi być zadaniem dla sztabu doświadczonych programistów. Asystenta opartego o sztuczną inteligencję można stworzyć za pomocą specjalnego oprogramowania.

Sprzedaż w mediach społecznościowych

Facebook już dawno przestał się kojarzyć tylko z lajkowaniem zdjęć znajomych, albo komentowaniem memów. Media społecznościowe stały się dochodowym rynkiem zbytu – powstała nawet nazwa social commerce.

Przyczyn tej sytuacji trzeba doszukiwać się w wygodzie. Klienci dużą część czasu spędzają w mediach społecznościowych, dobrze jest więc oferować im produkty właśnie tam.

Jeśli prowadzimy swój sklep internetowy, warto zintegrować go z Facebookiem. Na tym portalu jest każdy nasz klient – problem w tym, że często ten klient sam nie wie, że my też tam jesteśmy.

Dodatkowo, media społecznościowe stwarzają duże pole do popisu dla reklamy – możemy reklamować nasze produkty na Facebooku, na Instagramie.

Personalizacja

Klienci lubią mieć poczucie, że produkt, który kupują jest wyjątkowy i stworzony specjalnie dla nich. Omawiając trendy e-commerce w 2020 roku nie sposób nie wspomnieć o personalizacji zarówno produktu, jak i relacji z klientem. Oczywiście nie każdy produkt nadaje się w jednakowo dobrym stopniu do personalizacji, ale prawie zawsze można dodać choćby na opakowaniu napis z imieniem osoby, do której wysyłamy przedmiot.

Co więcej, na podstawie danych analitycznych, można wyświetlać poszczególnym użytkownikom treść strony specjalnie dostosowaną do ich preferencji – prezentacja ich ulubionych przedmiotów, zwracanie się po imieniu.

Google Zakupy

Google towarzyszy nam w niemal każdej aktywności naszego życia. Warto więc zadbać, aby również zwiększał sprzedaż w naszym sklepie. Jak to zrobić? Najlepiej z wykorzystaniem narzędzia Google Zakupy.

Google Zakupy to rodzaj reklamy w wyszukiwarce, która pojawia się po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy. Dzięki tej reklamie użytkownik już w przeglądarce widzi zdjęcie produktu, jego cenę, krótki opis a także warunki dostawy. Dzięki reklamie w zakupach Google generujemy większy ruch w naszym sklepie.

Google-zakupy

Wizualizacja produktów

O tym, że żyjemy w kulturze obrazkowej nikogo przekonywać nie trzeba. Klientom nie wystarcza już nawet najdokładniejszy i najciekawszy opis produktu. Użytkownicy chcą doświadczać rzeczy, którą chcą kupić.

Najlepszym środkiem, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnego klienta jest video. Warto w e-commerce sięgnąć po video przedstawiające produkt na stronie, jak i te w reklamie.

Niewolno oczywiście zapominać o słowie pisanym – to wciąż z punktu widzenia SEO najważniejszy element pozycjonowania e-commerce.

zapisz-sie-na-kurs-sekrety-handlu

To oczywiście niejedyne trendy e-commerce w 2020 roku, które będą kształtować rynek. Z pewnością jednak, odegrają kluczową rolę. Chcąc generować większe zyski, warto skupić się na każdym z nich, a jeśli z jakiegoś powodu jest to niemożliwe, wtedy wybrać ten, który wydaje się najbardziej wygodny do wdrożenia.