Z każdym rokiem, coraz więcej osób kupuje na Allegro. Właściwie, każdy w swoim gronie znajdzie osobę, która dokonuje tam zakupów. Na taką sytuację ma wpływ wiele elementów, ale najczęściej są one podyktowane wygodą i wszechstronnością dostępnych produktów. Właściwie każdy miesiąc jest dobrym czasem, aby zacząć, ale zdecydowane rekordy są zazwyczaj w kwartale IV, na który warto się odpowiednio przygotować.

Dlaczego IV kwartał?

Czwarty kwartał w sprzedaży obejmuje okres od października do grudnia. Jest to szczególnie ważny okres dla wielu firm ze względu na liczne święta i okazje zakupowe, które przyciągają klientów do sklepów. Oto kilka głównych świąt i wydarzeń w czwartym kwartale:

  • Halloween przypadające na 31 października, czyli święto, które mocno już wkradło się do naszego kraju. Halloween jest popularnym świętem, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, ale także w innych częściach świata. Wielu ludzi kupuje przebrania, dekoracje i słodycze na to wydarzenie. 
  • Dzień Wszystkich Świętych, przypadający na 1 listopada. Choć mogłoby się wydawać, że to święto nie ma u nas większego znaczenia to jednak można się pomylić. Jest to dobry okres na sprzedaż, ludzie kupują różnego rodzaju dekoracje na groby, obok oczywiście tradycyjnych elementów w postaci zniczy.
  • Dzień Niepodległości przypadający na 11 listopada, czyli bardzo ważne dla nas święto, w którym obchodzimy pamięć odzyskania niepodległości. Obok produktów stricte narodowościowych, warto skupić się na produktach codziennego użytku.

Co jeszcze niesie za sobą IV kwartał?

Wiele osób mówi, że sprzedaż w tym okresie nie ma sobie równych, motywując takie zdanie okresem przedświątecznym. Ale nie samymi świętami żyje sprzedawca. Warto tutaj promować produkty, które do tej pory sprzedawaliśmy. Zatem nie zapominajmy o produktach codziennego użytku, produktach sezonowych, przecież jest to okres jesienno-zimowy, ale także o produktach okolicznościowych. Możliwości sprzedażowych w tym okresie jest bardzo wiele, ale warto się na IV kwartał przygotować zdecydowanie wcześniej. Napotkamy w tym okresie jeszcze na takie święta, jak:

  • Czarny Piątek jest to jeden z najbardziej intensywnych dni zakupów w roku. Sklepy oferują duże zniżki i promocje, przyciągając tym samym wielu klientów. 
  • Cyber Poniedziałek, czyli dzień, w którym sklepy internetowe oferują znaczne zniżki online, przyciągając klientów do zakupów online. 
  • Mikołajki, przypadające na 6 grudnia, które są czasem obdarowywania się niewielkimi prezentami.
  • Boże Narodzenie, przypadające na 25 grudnia, jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozpoznawalnych świąt na świecie. Jest to czas obdarowywania się prezentami, co prowadzi do zwiększonego ruchu w sklepach na przestrzeni całego grudnia. 
  • Sylwester (31 grudnia) i Nowy Rok (1 stycznia). Sylwester jest czasem zabaw i uroczystości, podczas gdy pierwszy dzień nowego roku jest dniem wolnym od pracy w wielu krajach. Te święta i wydarzenia w czwartym kwartale stanowią okazję dla przedsiębiorców do zwiększenia sprzedaży poprzez specjalne promocje i oferty, które przyciągają klientów.

IV kwartał i co dalej?

Sprzedaż na IV kwartale się nie kończy. Co prawda, styczeń może być trochę słabszy, ale życie płynie dalej, a popyta na wiele produktów ciągle rośnie. Może się okazać, że sprzedaż po ostatnim kwartale roku może nas zaskoczyć. Nadal przecież będą potrzebne produkty codziennego użytku, będzie Dzień Babci, Dzień Dziadka, potem święto zakochanych, a te dni będą poprzedzały następne święta i okresy okolicznościowe, które warto wykorzystać. Ważne, aby być świadomym tego, co przynosi nam każdy z tych okresów, ponieważ będziemy się mogli do tego odpowiednio przygotować, a tym samym, wyprzedzić konkurencję.