finanse-sekrety-handlu

Temat finansowania działalności wyjaśniliśmy dokładnie w kursie Allegrowy System Sprzedaży, jednak często otrzymujemy wiadomości od osób, które chciałyby mieć szybki dostęp do zwięzłego zestawienia kosztów. Dlatego też przygotowaliśmy ten wpis, aby każda zainteresowana osoba mogła w każdej chwili do niego zerknąć.

Zakładanie działalności NIC NIE KOSZTUJE

Jeśli chodzi o samą rejestrację firmy, proces odbywa się w pełni bezpłatnie. Rejestracji nowej działalności dokonuje się przez internet, lub w Urzędzie Gminy, pod którą podlegamy. Często księgowi, którzy będą rozliczać działalność naszej firmy, pomagają przeprowadzić cały proces.

Uwaga! jeżeli dostałeś na podany adres firmowy druczek pocztowy z wpisaną kwotą za opłacenie wpisu do bazy rejestrowej firm lub wezwanie do zapłaty – nie płać tego! Jest to powszechna próba wyłudzenia kilkuset złotych od świeżo upieczonych przedsiębiorców.

Dodatkowo, pamiętać trzeba, że w polskim prawie istnieje obowiązek posiadania firmowego rachunku bankowego. Firmowe konto należy otworzyć w banku, z którego usług zamierzamy korzystać. Usługa ta również najczęściej jest bezpłatna (jeśli z rachunku korzystasz regularnie) – w zależności od banku, w którym chcemy otworzyć konto.

KOSZT REJESTRACJI FIRMY = 0 zł

 

[banner id=”28111″]

 

Prowadzenie księgowości w firmie

Teoretycznie nie ma obowiązku korzystania z usług księgowych – można robić to samodzielnie, jednak w praktyce nie jest to zadaniem łatwym – stanowczo odradzamy porywania się na samodzielne rozliczanie działalności. Zwłaszcza jeżeli o księgowości nie mamy zbyt dużego pojecia. Zdecydowanie zalecamy skorzystanie z usług biur rachunkowych, które takie usługi oferują przedsiębiorcom. Firma taka będzie odpowiedzialna za rozliczanie finansów naszej działalności, tj. rozliczanie faktur od klientów, kosztów działalności, oraz co najważniejsze – rozliczanie podatków z ZUS-em i Urzędem Skarbowym. Najczęściej jest też tak, że biuro rachunkowe, które Cię obsługuje, dostarczy w Twoim imieniu wszelkie potrzebne dokumenty w razie kontroli skarbowej bądź czynności sprawdzających.

KOSZT USŁUG KSIĘGOWYCH = od 100 zł

Ile kosztuje oprogramowanie do prowadzenia sklepu?

W ramach kursu Allegrowy System Sprzedaży oferujemy w promocyjnej cenie oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego. Oprogramowanie dostępne jest w specjalnych wariantach cenowych dla społeczności Sekretów Handlu.

  • SkyShop – system do tworzenia własnego sklepu internetowego uczestnicy kursu otrzymują w cenie 199 zł za miesiąc.   
       
  • Baselinker – narzędzie umożliwiające integrację sklepu internetowego z Allegro. Dzięki automatyzacji jaką oferuje BaseLinker, jesteśmy w stanie kilkoma kliknięciami wystawić wszystkie produkty z naszego sklepu na Allegro.   
       
  • TradeWatch – narzędzie, które pozwala monitorować rynek Allegro. Dzięki  niemu jesteśmy w stanie dogłębnie prześwietlić trendy panujące na Allegro – zarówno pod względem zachowań konsumentów, ilości konkretnych produktów na rynku, zainteresowania danymi kategoriami. W ramach kursu otrzymujesz je za darmo.

KOSZT OPROGRAMOWANIA = 199zł

Jakie są koszty sprzedaży na Allegro?

Przechodząc do meritum handlowego biznesu na Allegro – portal pobiera od Ciebie prowizję tylko od sprzedanych produktów. Płacisz ją dopiero w momencie, gdy sprzedasz dany produkt. Prowizje Allegro kształtują się w większości kategorii na poziomie 5-12%. Chociaż są takie kategorie, w których Allegro nie pobiera prowizji, jak również takie, w których prowizja wynosi aż 15%, np. Rękodzieła.

Promocja na Allegro

Podstawową, a jednocześnie najskuteczniejszą formą promocji na Allegro w początkowej fazie rozwoju sklepu jest opcja wyróżnienia lub kampanii ADS. Na starcie w zupełności wystarczającym budżetem będzie: 60 – 100 zł.

Urząd skarbowy i ZUS

Każda osoba prowadząca działalność jest zobowiązana do opłacania podatków. W sytuacji, gdy wybierzesz jako formę działalności Jednoosobową Działalność Gospodarczą, wtedy przez pierwsze 6 miesięcy działalności wysokość składek, które będziesz odprowadzać do ZUS-u wyniesie 342,32 zł. Będziesz wtedy odprowadzał tylko składkę na ubezpieczenie zdrowotne.

Oprócz comiesięcznej opłaty do ZUS-u musisz także rozliczyć się z Urzędem Skarbowym. Załóżmy, że prowadzisz księgowość na zasadach ogólnych (dla rozpoczynających działalność to najlepsza forma), wtedy w sytuacji, gdy zarabiasz w skali roku mniej niż 85 528 zł, Twój podatek dochodowy będzie wynosił 18% Twojego dochodu. Twoje koszty na rzecz Państwa…

342,32 zł + 18% Twojego dochodu

Podsumowując…

Najkorzystniejszy z punktu widzenia finansów firmy wariant, który możesz wypróbować dzięki ofercie kursu Allegrowy System Sprzedaży przewiduje następujące koszty w skali miesiąca:

  • Księgowy = 200 zł;
  • Kompletne oprogramowanie = 3 miesiące (ZA DARMO) – później 199zł;
  • ZUS + Urząd Skarbowy = 6  miesięcy 324,32 zł + 18% Twojego dochodu –     później pełny ZUS;

Jak sam widzisz, sporo oszczędzasz na starcie, a co ważniejsze, z takim arsenałem sprzedażowym jesteś w stanie odrobić poniesione koszty już w ciągu kilku pierwszych miesięcy prowadzonej działalności.