Zawód sprzedawcy byłby najlepszą pracą na świecie, gdyby nie – klienci. Kontrahenci w swych rękach dzierżą władzę absolutną: mogą zwolnić każdego pracownika – od sprzedawcy po prezesa. Są wszechwładni z jednego prostego powodu. Przynoszą pieniądze do firmy. Płacąc jej za produkty, określają tym samym, czy i jak długo firma będzie istniała na rynku.
Niewątpliwie zmieniły się nawyki zakupowe – zamiast posłańców wysyłamy kurierów, a zamiast chodzenia między stoiskami na targu przesuwamy kciukiem po ekranie smartfona w aplikacji służącej do porównywania cen.
W Polsce działa już ponad 50 tysięcy sklepów internetowych
Pandemia stała się katalizatorem wzmacniającym rozwój tego rynku. Na samym Allegro, które zaoferowało nowym firmom specjalne, korzystne warunki współpracy, zarejestrowało się 15 tysięcy nowych sprzedawców. Zastanów się, czy w jakikolwiek sposób wyróżniasz się na tle tak silnej konkurencji. A jeśli nie podpowiemy Ci jak nie zginąć w tłumie.
Cena twoich produktów jest ważną, ale nie jedyną bronią na froncie walki konkurencyjnej w Internecie. Wygląd sklepu, jakość treści i zdjęć wpływa na decyzje zakupowe. Klient może zdecydować się na droższą ofertę, jeśli ma pewność, że dostanie towar właściwie opakowany i zabezpieczony, albo – gdy może zapłacić w formie, którą lubi najbardziej.
Jeśli prowadzisz własny sklep, to od Ciebie zależy, jakie płatności udostępnisz swoim klientom. Aby zagwarantować im możliwość wyboru, wystarczy podpisać umowę z jedną z firm oferujących takie usługi – jak DotPay, eCard, Przelewy24 czy PayU. Prowizje, które pobierają operatorzy bramek płatności, oscylują w granicach 2 procent wartości transakcji.
Istnieje prosty sposób na to, aby zaskarbić sobie lojalność klientów, a nawet więcej – sprawić, aby polecali Cię dalej. Jedyne, co musisz zrobić, to wywołać w nich efekt WOW.
Mówiąc o efekcie WOW, odnosimy się do emocji człowieka. Mamy na myśli nadprogramowe spełnienie oczekiwań klienta, pozostawiające go w pozytywnym wrażeniu.
[banner id=”28111″]
W jaki sposób wprowadzić obsługę klienta na wyższy poziom?
- Spraw by obsługa klienta stanowiła priorytet dla całej firmy.
- Pamiętaj, aby dbać o klienta nie tylko przed zakupem, ale również po.
- Szybko reaguj na wszelkie zapytania i wątpliwości klienta.
- Każdego klienta traktuj tak, jak sam chciałbyś być traktowany
- Zawsze staraj się wywołać uśmiech na twarzy klienta.
Pamiętaj, że ponad połowa Twoich klientów liczy na fachową radę związaną z produktem czy usługą, którą jest zainteresowana. Jako profesjonalny sklep internetowy, musisz zadbać o to, aby jej udzielić. A skoro jesteśmy przy konieczności sprawnego reagowania na zapytania kupujących, nie sposób pominąć fakt, iż stawiając na rozwój biznesu, warto sięgać po nowe technologie lub przydatne narzędzia. Jako sprzedawca chętnie sięgam po mobilne rozwiązania i ogromnie cieszy mnie, że jest coraz więcej aplikacji wspierających obsługę klienta.
Z pewnością codziennie odbierasz dziesiątki, jeśli nie setki telefonów od swoich klientów.
Czy jesteś w stanie określić, kto dzwoni i w jakim celu, przed odebraniem połączenia?
Wyobraź sobie oszczędność czasu płynącą z poznania szczegółów transakcji wraz z wyświetleniem rozmowy przychodzącej. A jeśli nie chcesz pozostać w sferze domysłów to wypróbuj aplikację Labelcall, która dzięki integracji z bazą klientów identyfikuje połączenia przychodzące, skracając czas obsługi o żmudny etap weryfikacji.
Dzięki spersonalizowanemu podejściu możesz budować długoterminowe relacje z klientami. Zamiast uczestniczyć w zabójczym wyścigu obniżania cen, spróbuj zwiększyć poziom zadowolenia klientów!