W poniższym artykule znajdziesz raport na temat dropshippingu. Dowiesz się jak zacząć sprzedaż w sklepie internetowym bez wydawania dużych pieniędzy w ciemno. 

 

Czy przeszło Ci kiedyś przez myśl:

 

„Chciałbym sprzedawać w Internecie, ale

nie mam pieniędzy, żeby zaczać”

 

Jeśli tak, to nie przejmuj się. problem ten rodzi się w głowach większości osób, które myślą o rozpoczęciu handlu elektronicznego na własną rękę.

W rzeczywistości to żaden problem. Mimo że, obawa może wydawać się uzasadniona, tak naprawdę wynika z niewiedzy i nieznajomości realiów współczesnego rynku e-commerce.

W dobie dynamicznie rosnącej popularności dropshippingu, jako pełnoprawnego modelu prowadzenia biznesu, inwestowanie dużych pieniędzy na samym początku nie jest wcale konieczne.

Poniżej pokażę Ci, że jest to nie tylko łatwe, ale może dawać ogromną satysfakcję oraz – co najważniejsze – być źródłem stabilizacji finansowej dla Ciebie i Twojej rodziny.

 

Mało tego… nie musisz:

  • Zakładać od razu firmy
  • Kupować towaru (spokojnie… wszystko Ci wyjaśnię)
  • Wiązać się żadnymi umowami

To właśnie całe piękno dropshippingu – wolność, brak zobowiązań i możliwości testowania niemal nieograniczonej liczby wariantów.

Byłbyś naiwny, gdybyś już w tym momencie dał się przekonać, ale poniżej pokażę Ci prawdziwe historie, które są najlepszym dowodem na to, że dobrze prowadzony dropshipping to prawdziwy przepis na sukces w handlu elektronicznym.

 

CZYM JEST DROPSHIPPING?

 

Dropshipping to model sprzedażowy, w którym ciężar przechowywania i wysyłki towarów spoczywa na hurtowni lub producencie.

To oni magazynują produkty i wysyłają je do Twojego klienta, pobierając za to prowizję.

 

Zastanawiasz się teraz, gdzie Twoje miejsce w całym procesie?

Ty obsługujesz sklep internetowy i przekazujesz zamówienia do hurtowni, lub producenta, ten zaś wysyła produkt bezpośrednio do Twojego klienta.

Nie musisz nawet wychodzić na pocztę czy pakować osobiście produktów – zajmujesz się jedynie wysłaniem zamówienia do hurtowni.

Do Ciebie należy NAJWAŻNIEJSZE: musisz sprawić, aby klienci znaleźli Twój sklep w internecie. Masz do tego cały arsenał narzędzi marketingu internetowego – od promocji w mediach społecznościowych przez marketing treści, po płatne formy reklamy, np. Google Ads, czy reklama na YouTube.

 

 

 

 

DROPSHIPPING TO NIE TYLKO WŁASNY SKLEP

 

Jaki portal nasuwa Ci się na myśl w pierwszej kolejności gdy myślisz o zakupach w sieci? Oczywiście, że Allegro! Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez IRCenter, Polacy kupujący w internecie częściej szukają produktów na Allegro niż w Google. Co więcej, aż 72% z tych osób kończy swoje poszukiwania zakupem na tej właśnie platformie.

 

 

Czyli: klienci już tam są! Obecnie oferowane oprogramowanie do obsługi sklepów internetowych pozwala na pełną integrację Twojego sklepu z Allegro. Łączysz wtedy w jednym rozwiązaniu niezależność, jaką daje Ci prowadzenie własnego sklepu online z potężnym rynkiem zbytu, jakim jest właśnie Allegro.

 

Jaki jest tego koszt?

Mam tu dla Ciebie dobrą wiadomość, bo Allegro pobiera od Ciebie prowizję TYLKO OD SPRZEDANYCH PRODUKTÓW. Jest ona wyliczana procentowo, w zależności od kategorii.

Co daje w zamian… ?

Dostęp do milionów klientów robiących zakupy. CODZIENNIE!

Może teraz pomyślałeś:

„Skoro to takie popularne, to rynek jest już pewnie

wysycony i nie uda mi się przebić”

 

Nic bardziej mylnego…

Dropshipping jest dominującym trendem w świecie e-commerce i – jak pokazują statystyki – z roku na rok jego popularność wzrasta. Handel sukcesywnie przenosi się do sieci i ta tendencja jest nie do zatrzymania.

Potwierdzenia tej tezy daleko szukać nie trzeba. Wystarczy przejść się ulicami dowolnego miasta w Polsce, by zobaczyć, jak wiele jest pustostanów, w których do niedawna działały sklepy. Sądzisz, że upadły, bo ludzie przestali robić zakupy?

Nic z tych rzeczy – ludzie po prostu wolą robić zakupy w internecie.

 

5 ZALET DROPSHIPPINGU, KTÓRE SPRAWIĄ, ŻE BĘDZIESZ CHCIAŁ SPRÓBOWAĆ

 

1. Nie musisz w ciemno wydawać góry pieniędzy na towar

W tradycyjnym modelu sprzedaży musisz z góry zapłacić za towar, którym będziesz handlował. W przypadku dropshippingu nie ma takiego problemu – za produkty płacisz DOPIERO wtedy, gdy ktoś kupi je w Twoim sklepie lub na Twojej aukcji Allegro.

To sprawia, że nie wydajesz pieniędzy na towar, którego – może się tak zdarzyć – nie sprzedasz w całości. Widzisz to ryzyko? Chyba nie chciałbyś zainwestować pieniędzy w całą paletę doniczek i na koniec zostać z nimi kurzącymi się w magazynie…

Wtedy najlepszym biznesem będzie otwarcie kwiaciarni, ale chyba myślisz o poważniejszych przedsięwzięciach, skoro czytasz ten poradnik.

 

2. Nie potrzebujesz dużego kapitału, żeby zacząć

Pewnie wyobrażając sobie handel, zawsze widziałeś regały pełne produktów, za które wcześniej trzeba było sporo zapłacić, aby później móc je sprzedać klientowi końcowemu. Jak już wyżej Ci pokazałem, w dropshippingu nie musisz wydawać ani jednej złotówki na towar.

Skoro płacisz hurtowni dopiero w momencie otrzymania pieniędzy od klienta, to tak naprawdę nie ponosisz żadnych kosztów inwestycyjnych. Zamiast wydawać pieniądze na produkty, możesz je przeznaczyć na rozwój i promocję, które dodatkowo pomogą przyciągnąć klientów do Twojego sklepu.

Dodatkowo sprytnie wykorzystując cykl rozliczeniowy z hurtowniami możesz efektywniej gospodarować posiadanymi środkami finansowymi zwielokrotniając osiągnięty wynik finansowy – przekonasz się o tym zyskując doświadczenie w e-commerce.

 

3. Nie musisz mieć magazynu i własnego systemu logistycznego

Być może wiesz jak wygląda codzienna praca z produktami w magazynie – jeśli handlujesz w modelu klasycznym, to Ty najczęściej jesteś swoim magazynierem (chyba że masz od tego pracowników) i zazwyczaj to Ty odpowiadasz za przygotowanie i nadanie przesyłek.

Teraz może Ci się wydawać, że to nie problem, ale uwierz mi, że przygotowanie, chociażby 20 przesyłek do wysyłki w ciągu dnia jest naprawdę dużym wyzwaniem!

W dropshippingu produkty trafiają bezpośrednio z hurtowni do Twoich klientów. Oznacza to, że do pracy jest Ci potrzebny tylko i wyłącznie komputer z dostępem do internetu, po to, abyś mógł przekazać zamówienia do hurtowni.

Co więcej, nie jesteś ograniczony do współpracy tylko z jedną hurtownią. Współpracę możesz podejmować wieloma hurtowniami jednocześnie.

 

4. Masz możliwość zaoferowania ogromnej gamy produktów

Skoro masz już z głowy całą pracę związaną z logistyką Twojego biznesu, nie pozostaje Ci nic innego niż skorzystać z tego przywileju z nawiązką.

Dropshipping pozwala na integrację Twojego sklepu z nieograniczoną liczbą hurtowni. Pewnie teraz zadałeś sobie pytanie, ile może ich być na polskim rynku? Zaskoczę Cię. W samej polskiej branży e-commerce działa obecnie ponad 250 hurtowni w ramach dropshippingu.

A to tylko krajowe firmy, bo tak naprawdę masz do dyspozycji hurtownie z całego świata. Chyba nie muszę Ci już wyjaśniać, jakie to otwiera przed Tobą możliwości?

 

5. Nie ponosisz ryzyka

Gdybym miał wskazać najistotniejszą przewagę dropshippingu nad tradycyjnym modelem sprzedaży to byłby to właśnie BRAK RYZYKA. Tego, które zawsze wiąże się z rozpoczęciem klasycznego handlu i inwestycją środków w zakup towarów.

Jeśli się okaże, że branża, którą wybrałeś na początku, nie przynosi dużych dochodów, Ty absolutnie nic na tym nie tracisz. Przeciwnie – zyskujesz cenne doświadczenie na temat specyfiki rynku.

Co z biznesem? Mądrzejszy o wiedzę z poprzedniego sektora rynku, odpalasz dropshippingową machinę w nowej branży. I już! z poprzedniego sektora rynku, odpalasz dropshippingową machinę w nowej branży.

 

ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI JEST DZIECINNIE PROSTE

 

Na początku z pewnością będziesz testował swoją działalność na Allegro: wybierał różne branże i produkty. W tym czasie nie potrzebujesz żadnej formy prawnej.

Kiedy jednak zechcesz zająć się tym na poważnie: otworzyć swój sklep i zacząć współpracę z hurtowniami w ramach dropshippingu – wtedy powinieneś otworzyć działalność gospodarczą.

O różnych formach organizacyjnych, ich wadach i zaletach oraz o warunkach i sposobie zakładania firmy możesz przeczytać w innych artykułach. Bez względu jednak na wybór formy prowadzenia działalności, warto mieć:

 

 

PAMIĘTAJ! Sprzedaż w internecie to nie jest sklep w centrum miasta, w którym kupujesz mikrofalówkę, gdzie Pani przy kasie wręcza Ci paragon. W internecie nie potrzebujesz KASY FISKALNEJ.

 

6 ZASAD, O KTÓRYCH MUSISZ PAMIĘTAĆ ZACZYNAJĄC

 

1. Sprzedawaj to, czego ludzie szukają

Nie ma sensu głowić się nad rzeczami, które “Być może ktoś będzie chciał kupić”. To klienci najlepiej wiedzą czego chcą. Nie pozostaje Ci nic innego, jak zaoferować im produkt, który chcą kupić.

Można skorzystać z wyszukiwarki internetowej w celu sprawdzenia “trendów” sprzedażowych, albo sięgnąć do któregoś z publikowanych przez sekretyhandlu.pl raportów dotyczących najpopularniejszych produktów sprzedawanych w polskim e-commerce, czy o sezonowości zamówień.

Nawet powierzchowna analiza tych materiałów pozwoli Ci na usatysfakcjonowanie Twoich klientów.

 

2. Nigdy nie sprzedawaj jednego produktu

Niemożliwe, aby wszystkie produkty dobrze się sprzedawały. Im więcej wystawisz produktów – i to zarówno jeśli chodzi o liczbę aukcji, jak i o różnorodność oferowanego asortymentu – tym większe są szanse na znalezienie tych, które sprzedawać się będą najlepiej. Logiczne, prawda?

 

3. Działaj sprytnie – masz ogromne pole do popisu

Rynek e-commerce rośnie bardzo gwałtownie, dużo jest zatem miejsca dla nowych graczy. W Polsce rynek ten rozwija się szczególnie dynamicznie, jesteś więc w doskonałym miejscu, aby rozpocząć handel w internecie.

Wg prognoz wartość rynku e-commerce w Polsce przekroczy 120 mld. złotych w 2021 r. Część tej puli może być Twoja, ale musisz działać sprytnie. Obserwuj trendy, miej oko na konkurencję, zachowaj zdrowy osąd sytuacji. I nie ustawiaj najniższej ceny.

Najniższa cena może być tylko jedna – nie ma nagród za drugie miejsce. Poza tym statystyki pokazują, że Polacy nie wierzą produktom najtańszym i wolą dopłacić w przeświadczeniu, że towar droższy musi być lepszy jakościowo i że z pewnością mogą dzięki temu liczyć na lepszą i szybszą obsługę ich zamówienia.

Szukaj zatem innych dróg budowania przewagi rynkowej (bonusy, gratisy, zniżki na kolejne zamówienia – warto przemyśleć strategię).

 

4. Na starcie nie inwestuj w reklamę sklepu

Pozyskiwanie klientów reklamą dużo kosztuje. O kosztach prowadzenia kampanii możesz się dowiedzieć z artykułu na naszym blogu, albo wypytać członków naszej rosnącej społeczności na forum Sekretów Handlu. Najprościej jest dotrzeć do klientów tam, gdzie oni już są.

Czyli? Na Allegro! To tam każdego dnia możesz dotrzeć do 4 000 000 osób robiących zakupy albo po prostu przeglądających zasoby portalu dla – powiedzmy – inspiracji prezentowej.

 

5. Wykorzystaj model biznesu, który pozwoli Ci przetestować wszystkie branże, produkty bez wydawania pieniędzy z góry.

Tu zwycięzca jest tylko jeden. Dropshipping. Jeśli dopiero zaczynasz, to – z powodów wymienionych powyżej – jest sposób sprzedaży, który jest idealny dla Ciebie. Pozwoli Ci testować rynek i znaleźć te produkty, które dla Ciebie zarabiają.

 

6. Nie kombinuj z lewym importem z Chin

Każda Twoja transakcja jest monitorowana przez różnego rodzaju urzędy. Jeśli wprowadzasz na rynek produkt pochodzący z Chin z pominięciem cła narażasz się na prawne konsekwencje w przyszłości. Serdecznie nie polecam.

Jeśli brakuje Ci doświadczenia w organizacji takiego przedsięwzięcia, obawiasz się niepowodzenia albo po prostu nie chce Ci się tym zajmować to pamiętaj, że masz NAS – społeczność przedsiębiorców zgromadzona wokół Sekretów Handlu z pewnością wesprze Cię swoją wiedzą i doświadczeniem w tym temacie.

Ponadto możesz zostać uczestnikiem naszej Grupy Zakupowej, w której to my wykorzystując własne umiejętności, kontakty miejscowe w Chinach i nasz potencjał logistyczny sprowadzimy dla Ciebie potrzebne Ci towary po cenie, z którą nie może konkurować nikt w Polsce. Warto się zastanowić, zapewniam!

 

 

HISTORIE Z ŻYCIA WZIĘTE…

A teraz coś, co powinno pokazać Ci, że to naprawdę działa. Spójrz poniżej:

 

 

Robi wrażenie, prawda?

Zobacz więcej:

 

 

Wchodzisz?

Obydwie osoby zaczynały dokładnie tak jak Ty – zupełnie bez żadnego doświadczenia w handlu elektronicznym. Są żywym dowodem, że może to zrobić każdy, kto jest wystarczająco zdeterminowany, aby dążyć do postawionego celu.

 

4 PORADY OD PRAKTYKA NA KONIEC

 

 

1. Idź na masę

Wystaw najwięcej przedmiotów, jak to tylko jest możliwe. Później zadbasz o dopieszczanie perełek, które przynoszą Ci największe zyski.

 

2. Nie walcz ceną

Przede wszystkim masz zarabiać, a nie przerzucać towar. Chyba nie chcesz na pojedynczym produkcie zarabiać 2 zł ? Ustawianie najniższej ceny to podejście, na którym nie zarobisz, a sprawi, że będziesz się niepotrzebnie zniechęcał

 

3. Wybierz 5 produktów

Rynek pokaże Ci które wybrać. My pokażemy Ci które wybrać – sięgnij do naszych raportów. Możesz też zaufać swojej intuicji – ja tak często robię. Zadbaj o wyjątkowo dobrą oprawę aukcji z tymi przedmiotami. Zrób im własne (profesjonalne!) zdjęcia – poradniki jak to zrobić są wszędzie. Wystaw na Allegro i ciesz się z rosnącego przychodu.

 

4. Wróć do punktu pierwszego i… 

…powtórz cały proces

 

 

Powyższe działania same w sobie są receptą na sukces, pod jednym warunkiem: musisz działać wytrwale, systematycznie i cierpliwie. Nie uda Ci się w miesiąc zbudować sklepu, który zarabia 100 000 zł miesięcznie (chyba, że Ci się uda – nie będziemy mogli wtedy nic na to poradzić).

Pamiętaj, że budowanie sukcesu w handlu elektronicznym odbywa się stopniowo. Zdarza się, że wymaga to od Ciebie sporo czasu i zaangażowania w początkowej fazie, ale gdy już na dobre się rozkręci – daje wolność i satysfakcję, jakich nigdy wcześniej nie doświadczałeś.

 

Jeśli zaciekawił Cię ten pomysł na biznes i chciałbyś skorzystać

z wieloletniego doświadczenia praktyków:

Michała Witkowskiego i Kamila Zawistowskiego

 

Zapisz się na webinar, który dla Ciebie przygotowaliśmy.