Temat finansowania działalności wyjaśniliśmy dokładnie w kursie Allegrowy System Sprzedaży, jednak często otrzymujemy wiadomości od osób, które chciałyby mieć szybki dostęp do zwięzłego zestawienia kosztów. Dlatego też przygotowaliśmy ten wpis, aby każda zainteresowana osoba mogła w każdej chwili do niego zerknąć.
Zakładanie działalności NIC NIE KOSZTUJE
Jeśli chodzi o samą rejestrację firmy, proces odbywa się w pełni bezpłatnie. Rejestracji nowej działalności dokonuje się przez internet, lub w Urzędzie Gminy, pod którą podlegamy. Często księgowi, którzy będą rozliczać działalność naszej firmy, pomagają przeprowadzić cały proces.
Uwaga! jeżeli dostałeś na podany adres firmowy druczek pocztowy z wpisaną kwotą za opłacenie wpisu do bazy rejestrowej firm lub wezwanie do zapłaty – nie płać tego! Jest to powszechna próba wyłudzenia kilkuset złotych od świeżo upieczonych przedsiębiorców.
Dodatkowo, pamiętać trzeba, że w polskim prawie istnieje obowiązek posiadania firmowego rachunku bankowego. Firmowe konto należy otworzyć w banku, z którego usług zamierzamy korzystać. Usługa ta również najczęściej jest bezpłatna (jeśli z rachunku korzystasz regularnie) – w zależności od banku, w którym chcemy otworzyć konto.
KOSZT REJESTRACJI FIRMY = 0 zł
[banner id=”28111″]
Prowadzenie księgowości w firmie
Teoretycznie nie ma obowiązku korzystania z usług księgowych – można robić to samodzielnie, jednak w praktyce nie jest to zadaniem łatwym – stanowczo odradzamy porywania się na samodzielne rozliczanie działalności. Zwłaszcza jeżeli o księgowości nie mamy zbyt dużego pojecia. Zdecydowanie zalecamy skorzystanie z usług biur rachunkowych, które takie usługi oferują przedsiębiorcom. Firma taka będzie odpowiedzialna za rozliczanie finansów naszej działalności, tj. rozliczanie faktur od klientów, kosztów działalności, oraz co najważniejsze – rozliczanie podatków z ZUS-em i Urzędem Skarbowym. Najczęściej jest też tak, że biuro rachunkowe, które Cię obsługuje, dostarczy w Twoim imieniu wszelkie potrzebne dokumenty w razie kontroli skarbowej bądź czynności sprawdzających.
KOSZT USŁUG KSIĘGOWYCH = od 100 zł
Ile kosztuje oprogramowanie do prowadzenia sklepu?
W ramach kursu Allegrowy System Sprzedaży oferujemy w promocyjnej cenie oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego. Oprogramowanie dostępne jest w specjalnych wariantach cenowych dla społeczności Sekretów Handlu.
- SkyShop – system do tworzenia własnego sklepu internetowego uczestnicy kursu otrzymują w cenie 199 zł za miesiąc.
- Baselinker – narzędzie umożliwiające integrację sklepu internetowego z Allegro. Dzięki automatyzacji jaką oferuje BaseLinker, jesteśmy w stanie kilkoma kliknięciami wystawić wszystkie produkty z naszego sklepu na Allegro.
- TradeWatch – narzędzie, które pozwala monitorować rynek Allegro. Dzięki niemu jesteśmy w stanie dogłębnie prześwietlić trendy panujące na Allegro – zarówno pod względem zachowań konsumentów, ilości konkretnych produktów na rynku, zainteresowania danymi kategoriami. W ramach kursu otrzymujesz je za darmo.
KOSZT OPROGRAMOWANIA = 199zł
Jakie są koszty sprzedaży na Allegro?
Przechodząc do meritum handlowego biznesu na Allegro – portal pobiera od Ciebie prowizję tylko od sprzedanych produktów. Płacisz ją dopiero w momencie, gdy sprzedasz dany produkt. Prowizje Allegro kształtują się w większości kategorii na poziomie 5-12%. Chociaż są takie kategorie, w których Allegro nie pobiera prowizji, jak również takie, w których prowizja wynosi aż 15%, np. Rękodzieła.
Promocja na Allegro
Podstawową, a jednocześnie najskuteczniejszą formą promocji na Allegro w początkowej fazie rozwoju sklepu jest opcja wyróżnienia lub kampanii ADS. Na starcie w zupełności wystarczającym budżetem będzie: 60 – 100 zł.
Urząd skarbowy i ZUS
Każda osoba prowadząca działalność jest zobowiązana do opłacania podatków. W sytuacji, gdy wybierzesz jako formę działalności Jednoosobową Działalność Gospodarczą, wtedy przez pierwsze 6 miesięcy działalności wysokość składek, które będziesz odprowadzać do ZUS-u wyniesie 342,32 zł. Będziesz wtedy odprowadzał tylko składkę na ubezpieczenie zdrowotne.
Oprócz comiesięcznej opłaty do ZUS-u musisz także rozliczyć się z Urzędem Skarbowym. Załóżmy, że prowadzisz księgowość na zasadach ogólnych (dla rozpoczynających działalność to najlepsza forma), wtedy w sytuacji, gdy zarabiasz w skali roku mniej niż 85 528 zł, Twój podatek dochodowy będzie wynosił 18% Twojego dochodu. Twoje koszty na rzecz Państwa…
342,32 zł + 18% Twojego dochodu
Podsumowując…
Najkorzystniejszy z punktu widzenia finansów firmy wariant, który możesz wypróbować dzięki ofercie kursu Allegrowy System Sprzedaży przewiduje następujące koszty w skali miesiąca:
- Księgowy = 200 zł;
- Kompletne oprogramowanie = 3 miesiące (ZA DARMO) – później 199zł;
- ZUS + Urząd Skarbowy = 6 miesięcy 324,32 zł + 18% Twojego dochodu – później pełny ZUS;
Jak sam widzisz, sporo oszczędzasz na starcie, a co ważniejsze, z takim arsenałem sprzedażowym jesteś w stanie odrobić poniesione koszty już w ciągu kilku pierwszych miesięcy prowadzonej działalności.
– Pięknie, w części się zgadza tylko:
aktualna składka zdrowotna ZUS = 362,34 zł
– SkyShop – system do tworzenia własnego sklepu internetowego
może 1 na 100 osób potrafi go samodzielnie skonfigurować – pozostali
muszą za to zapłacić od 30 do 2000 zł
– Baselinker – narzędzie umożliwiające integrację sklepu internetowego z
Allegro – koszt 400 zł (jakoś „zapomniałeś” podać cenę)
– TradeWatch – narzędzie, które pozwala monitorować rynek Allegro
tak za darmo w okrojonej wersji za dostęp konkretów 80 zł/ m-c
– TOWAR – coś by wypadało sprzedawać – ok, dropshiping
bez wiedzy informatycznej integracja z hurtowniami to dla wielu
Himalaje, więc bez pomocy informatyka leżysz i kwiczysz lub
płacisz i działasz – KOSZT uzależniony od ilości podpinanych hurtowni
i wyceny informatyka.
Nie będę się więcej rozpisywał, bo szkoda mojego czasu ( pewnie ten wpis wykasujesz).
SAM NAPISZ ludziom prawdę, że na start potrzebują ok. 3 – 5 tys zł, bo bez tej kasy to mogą sobie pomarzyć o sprzedaży w necie.
Ciekawe, czy to opublikujesz
Podsumowując…
Księgowy = 200 zł
Kompletne oprogramowanie = 3 miesiące (ZA DARMO) – później 199zł;
ZUS + Urząd Skarbowy = 6 miesięcy 324,32 zł + 18% Twojego dochodu
200+199+324,32+18%=723,32+18% a do tego…
Prowizje Allegro kształtują się w większości kategorii na poziomie 5-12%.—Rozumiem że od transakcji.
Czyli koszt wzrasta o kolejne 5-12% które muszę zapłacić Allegro?
Promocja na Allegro to koszt 60-100zł/ miesiąc-jeżeli dobrze rozumiem
A to oznacza 723,32zł+18%podatku+od5-12%Allegro+60-100złpromocja Allegro
Czy tak?