Zestawienie sprzedaży

 

 

Zestawienie sprzedaży to dokument, dzięki któremu możemy obniżyć koszty księgowości w naszej działalności e-commerce. Dla wielu osób przygotowanie takiego dokumentu bywa problematyczne. Poniżej pokazujemy, jak wykonać zestawienie przy użyciu oprogramowania Sky-Shop.

Oczywiście poniższa instrukcja pozwoli wykonać zestawienie sprzedaży, nawet jeśli używamy innego oprogramowania do prowadzenia sklepu. Pamiętać jednak trzeba, aby wyeksportować wymagane dane do arkusza Excel.

Pamiętajmy, że w zestawieniu sprzedaży nie uwzględniamy faktur sprzedaży — te i tak musimy zanieść do biura rachunkowego. 

 

Eksport danych do Excela

 

Pierwszym krokiem, który należy wykonać, aby móc wygenerować zestawienie sprzedaży, jest ustalenie parametrów, które będa nam potrzebne w zestawieniu sprzedaży.

Aby to zrobić, należy przejść do zakładki ze wszystkimi zamówieniami, klikając w głównym panelu sklepu Sky-Shop przycisk: Przejdź do zamówień.

Gdy wyświetli nam się lista ze wszystkimi zamówieniami, należy przejść do bocznego panelu nawigacyjnego i wskazać daty, z których chcemy wygenerować listę transakcji.

Gdy już zostaną pobrane zamówienia z interesującego nas miesiąca, wtedy należy je zbiorczo wszystkie zaznaczyć (UWAGA: ważne, aby odznaczyć wszystkie faktury VAT).

Następnym krokiem, który należy wykonać, jest naciśnięcie przycisku Eksportuj w prawym górnym rogu panelu Sky-Shop. 

Po naciśnięciu przycisku Eksportuj, pojawi się okno, w którym wybierzemy typ pliku, w jakim chcemy, aby zostało wygenerowane nasze zestawienie, a także wskażemy jakie informacje powinny być w nim zawarte.

Należy zaznaczyć następujące pola:

  • ID;
  • Do zapłaty;
  • Imię;
  • Nazwisko;
  • Ulica;
  • Kod pocztowy;
  • Miasto;
  • Państwo;
  • Koszt przesyłki;
  • Nazwa produktu;
  • Ilość;
  • Cena;
  • Cena netto;
  • VAT;

Gdy wybierzemy wszystkie potrzebne pola, możemy kliknąć iko…

Chcesz przeczytać pełną wersję artykułu…? Dołącz do naszej społeczności.

Zobacz pełną treść