Koszty związane z księgowością to wydatek, który może — zwłaszcza w początkowej fazie działalności — silnie wpływać na dochodowość biznesu. Warto więc zadbać, aby koszt ten był możliwie niski. Poniżej podpowiadamy, co robić, aby płacić mniej za księgowość w e-commerce.

 

#UWAGA — Jeśli jesteś osobą poniżej 26 roku, to od 1 sierpnia 2019 roku jesteś zwolniony z obowiązku opłacania podatku dochodowego.

[banner id=”28111″]

 

Zanim wybierzemy biuro…

 

Warto na początku wstępnie oszacować: Jak dużo dokumentów dla biura rachunkowego będziemy generować w ramach naszej działalności. 

Trzeba wiedzieć, że najczęściej księgowi wysokość opłat za swoje usługi uzależniają od ilości dokumentów, które muszą rozliczyć. W związku z tym, pierwszym podstawowym kryterium, które będzie wpływać na wysokość kosztów księgowych, jest forma działalności, na którą się zdecydujemy.

 

Jednoosobowa działalność gospodarcza = tańsza księgowość

 

Jeżeli stawiamy pierwsze kroki w handlu internetowym, to zdecydowanie lepszym wyborem będzie jednoosobowa działalność gospodarcza. Zwłaszcza jeżeli możemy skorzystać z małego ZUS-u, lub pracujemy na etacie. Jeżeli chodzi o koszt rachunkowości, JDG wypada taniej w porównaniu ze spółką z o.o.

W przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, mamy do czynienia z wyższym stopniem sformalizowania, co przekłada się na większą liczbę dokumentów, a tym samym wyższą cenę księgowości.

Orientacyjne ceny usług księgowych w zależności od formy działalności:

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza: 200 zł – 300 zł brutto;
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: 500 zł – 1000 zł brutoo;

 

Prosty sposób na obniżenie kosztów w e-commerce

 

Trzeba wiedzieć, że niektórzy księgowi uważają (NIESŁUSZNIE), że każda nasza transakcja z klientem detalicznym wymaga osobnego rozliczenia. Łatwo sobie wyobrazić ilość generowanych dokumentów księgowych, gdy odnotowujemy choćby 3 sprzedaże każdego dnia.

Na szczęście istnieje rozwiązanie, dzięki któremu możemy wszystkie transakcje z danego miesiąca uwzględnić zbiorczo w jednym zestawieniu sprzedaży. Warunkiem, który trzeba spełnić, aby móc zastosować ten rodzaj optymalizacji jest posiadanie narzędzia, które pozwoli nam ewidencjonować sprzedaż z całego miesiąca w jednym zestawieniu.

Obecnie każde nowoczesne oprogramowanie dla e-commerce posiada funkcjonalność, dzięki której jesteśmy w stanie takie zestawienie stworzyć. 

Sytuacja trochę się komplikuje, gdy sprzedajemy tylko na Allegro. Niestety na platformie nie ma narzędzia, które pozwoliłoby wygenerować dokument obejmujący wszystkie transakcje z danego miesiąca. Wtedy musimy zintegrować nasze konto Allegro z zewnętrznym oprogramowaniem, np. Baselinker, w którym wygenerujemy zbiorczy dokument.

 

Negocjacje z hurtowniami

 

Jak wiadomo, prowadzona przez nas sprzedaż nie jest jedynym źródłem generowanych faktur. Oprócz tego, sami jako firma zaopatrujemy się w hurtowniach. 

W tym obszarze możliwości optymalizacji są ograniczone. W znakomitej większości przypadków, gdy będziemy dopiero rozpoczynać współpracę z hurtownią, nie będzie ona skłonna iść nam na rękę. Z czasem jednak warto poprosić, aby hurtownia uwzględniała faktury z danego miesiąca (albo chociaż tygodnia) zbiorczo w jednym dokumencie.

 

POZNAJ NIEZAWODNY SPOSÓB NA ZDOBYCIE 100 POZYTYWNYCH KOMENTARZY W 7 DNI I STATUSU SUPER SPRZEDAWCY NA ALLEGRO W MIESIĄC 

100-komentarzy-w-7-dni

Optymalizacja dla zaawansowanych

 

W momencie, gdy prowadzimy działalność w kraju — zaczyna ona coraz lepiej prosperować, inwestujemy pieniądze — stajemy się atrakcyjnym celem dla urzędu skarbowego. 

Z uwagi na fakt, że w jednoosobowej działalności gospodarczej odpowiadamy całym  swoim prywatnym majątkiem, fiskus bez problemu jest w stanie wyegzekwować od nas pieniądze w momencie uchwalenia niekorzystnych regulacji prawnych.

Warto więc rozważyć przejście na brytyjską spółkę limited. To pozwoli znacznie zredukować koszty prowadzonej działalności. Obsługa księgowości w przypadku spółki LTD jest znacznie tańsza niż w przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

Oprócz korzyści finansowych, główną przewagą  płynącą z prowadzenia spółki LTD są spokój i czas — przepisy regulujące funkcjonowanie spółek LTD są znacznie mniej skomplikowane, niż te odnoszące się do działalności firm w Polsce.

Zanim jednak zdecydujemy się na wybór spółki Limited, warto skonsultować to z doświadczonym księgowym, który specjalizuje się w tym temacie.

 

ODWIEDŹ KANAŁ SEKRETÓW HANDLU NA YOUTUBE

 

Podsumowując, kluczem do rozpoczęcia jakiejkolwiek optymalizacji, jest — jeszcze przed rozpoczęciem działalności — znalezienie rzetelnego biura rachunkowego. 

Często zdarza się, że sprzedawcy korzystają z usług biur księgowych, które nie mają konkretnych specjalizacji — obsługują wszystkich: gabinety fizjoterapeutyczne, zakłady fryzjerskie, sprzedawców, co sprawia, że nie znają szczegółowo przepisów odnoszących się do konkretnej branży, co jest niewątpliwie główną przeszkodą na drodze do stosowania skutecznej optymalizacji podatkowej.