Allegro to z perspektywy sprzedawcy przede wszystkim platforma obsługująca 20 mln kupujących miesięcznie. Istnieje szereg sposobów, by do nich dotrzeć. Jedną z możliwości jest Allegro Ads.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak funkcjonują reklamy na Allegro
  • Jakie są rodzaje reklam na Allegro
  • Jak wyglądają poszczególne modele płatności

 

Allegro Ads ­– na czym polega i ile kosztuje? Budżet już od 3 zł

Allegro proponuje kilka możliwości zaprezentowania swoich produktów. Warto wybrać odpowiednią formę reklamy dla siebie. Do dyspozycji masz przede wszystkim:

  • Oferty sponsorowane ze wsparciem Ads Express
  • Reklamy graficzne
  • Sieć reklamową

 

Allegro Ads to system pozwalający na samodzielne ustalanie swojego budżetu. Dzieli się on na dwa rodzaje:

  • Budżet dzienny ­– ustalasz maksymalną kwotę jaką, chcesz przeznaczyć na reklamę
  • Budżet całkowity – ustalasz maksymalną kwotę jaką, chcesz zainwestować podczas całego czasu trwania kampanii.

 

Istnieją jednak pewne wartości minimalne w budżecie dziennym, poniżej których nie można zejść.

Minimalny budżet dzienny:

  • 3 zł – emisja reklam na Allegro
  • 10 zł ­– emisja reklam w Google
  • 10 zł – emisja reklam na Allegro i w Google

 

 

Działanie budżetu dziennego Allegro Ads

Algorytmy Allegro postępują tak, żeby zmaksymalizować skuteczność wydanych przez Ciebie pieniędzy. Dlatego czasem wydają mniej, a czasem więcej. Wszystko zależy od ruchu na Allegro.

Kiedy ruch na witrynie się zwiększa, algorytmy wydają więcej. Natomiast, kiedy ruch jest mniejszy, tych pieniędzy przeznaczą mniej. Taki sposób ma z założenia przeciwdziałać przepalaniu Twojego budżetu.

Pamiętaj, że Allegro zarządza Twoim budżetem w cyklach 7-dniowych. Od poniedziałku do niedzieli. Dlatego monitorując wydatki, nie zapomnij, że algorytm nie zawsze wyda dokładnie taką kwotę każdego dnia.

 

Przykład

Załóżmy, że wybrałeś budżet dzienny w wysokości 10 zł. 

W poniedziałek ruch na Allegro był mniejszy, więc algorytmy wydały 7 zł. Z kolei we wtorek ruch był optymalny – wydana kwota równa 10 zł. W środę ruch był nieco większy i Allegro przeznaczyło 13 zł.

Ostatecznie Allegro Ads zarządza budżetem w taki sposób, żeby do końca tygodnia wydać w sumie 70 zł na Twoje akcje marketingowe.

 

Kliknięcie reklamy w Allegro Ads

Wykorzystując Allegro Ads, płacisz jedynie za kliknięcie Twojej reklamy. Sam ustalasz, ile maksymalnie ona wyniesie (tzw. Max CPC – Cost Per Click). 

W przypadku pojedynczego kliknięcia CPC nie ma ustalonych minimalnych wartości. Są jedynie sugerowane, które gwarantują wyświetlanie reklam w efektywny sposób.

 

Przykład

Allegro sugeruje, aby pojedyncze kliknięcie Twojej reklamy kosztowało 50 groszy. Jednak Ty chcesz przeznaczyć na ten cel tylko 40 groszy. W tym wypadku Twoja reklama będzie czekała w kolejce. Pierwszeństwo będzie miał reklamodawca z wyższym kosztem kliknięcia. Dopiero po wyczerpaniu się jego budżetu Twoje reklamy zaczną wyświetlać się kupującym. 

 

 

Oferty sponsorowane ze wsparciem Ads Express

Oferty sponsorowane wyświetlają się w najpopularniejszych częściach Allegro. Mogą pojawić się zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i obok nich (w lewej kolumnie) oraz na stronie oferty.

Stanowią też bezpośrednią odpowiedź na zapytanie użytkownika. Jeżeli więc będzie on poszukiwał np. zabawek, a Ty je sprzedajesz, możesz być pewny, że natrafi na Twój produkt.

Dodatkowo Ads Express pozwala uniknąć szczegółowej konfiguracji kampanii w panelu samoobsługowym.

Stosując oferty sponsorowane, płacisz jedynie za kliknięcie Twoją ofertę oraz samodzielnie określasz, ile ona ma kosztować. Co więcej, dostęp do aktualnych statystyk pozwoli Ci na bieżąco dostosowywać swoją kampanię do nowych trendów.

 

 

Sieć reklamowa, czyli reklamy w Google i na Facebooku

Sieć reklamowa to propozycja dla osób, które mają zamiar wyjść ze swoim produktem poza Allegro. Jeżeli więc chcesz zobaczyć swoją ofertę na Facebooku lub w wynikach wyszukiwania Google, ta opcja jest dla Ciebie.

Jednak łączy się ona z pewnymi ograniczeniami. Przede wszystkim dotyczą one regulaminu obydwu platform. Zakazane są m.in.

  • oferty produktów erotycznych
  • wyrobów konopnych
  • militariów

Niestety algorytmy bywają zawodne. Może się więc zdarzyć, że zablokowana zostanie reklama, która, choć spełnia wszystkie wymogi, robotom Googla czy FB wyda się podejrzana.

 

Allegro Ads i Facebook Ads. Na czym to polega?

W ramach Facebook Ads reklama trafi do osób, które nie kupiły Twojego produktu, chociaż wcześniej go przeglądały. Po kliknięciu wyświetlaną reklamę, niedoszły kupujący z powrotem przeniesie się na Twoją aukcję.

Jak wyglądają opłaty? Płacisz, dopiero gdy ktoś wejdzie w Twoją reklamę. Sam też ustalasz swój dzienny budżet. Jednocześnie Facebook działa w ten sposób, by osiągnąć dla Ciebie maksymalną liczbę kliknięć.

Opłaty za ten typ kampanii zostają dołączone automatycznie do billingu Allegro wraz z pozostałymi opłatami w ramach Allegro Ads.

 

Allegro Ads i Google Ads. Jak to działa?

Nieco inaczej prezentuje się kampania Google Ads. W tym przypadku internauta może trafić na Twoją reklamę po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy powiązanej z produktem, który oferujesz. Wyświetli się ona zarówno w samych wynikach wyszukiwania, jak i w zakładce Zakupy.

Rozliczenia następują tutaj w modelu PPC – płacisz po tym jak użytkownik kliknie Twoją reklamę. Jednocześnie przez cały czas trwania kampanii możesz śledzić statystyki, mając pod kontrolą swój budżet.

 

 

Reklama graficzna w Allegro Ads.

Reklama graficzna stworzona jest z myślą o markach i producentach, którzy oczekują zarówno wsparcia sprzedaży, jak i zwiększenia swojej rozpoznawalności.

 

Dzieli się ona na:

  •  Reklamę szablonową – w jej skład wchodzą dwie oferty, logo i hasło reklamowe
  •  Reklamę banerową – jest to grafika promująca Twoją markę lub kategorię ofert

 

Ten wariant jest szczególnie przydatny w dwóch przypadkach:

  • Jeżeli chcesz reklamować swój sklep, promując pod swoim szyldem produkty różnych firm, które są dostępne w Twojej ofercie.
  • Jeżeli masz zamiar reklamować jedną markę – w tym przypadku użyj logotypu zgodnego z logotypem na produkcie.

 

Rozliczenie reklamy graficznej w ramach Allegro Ads odbywa się w modelu CPM. Innymi słowy, sam wyznaczasz maksymalną kwotę, którą zapłacisz za 1000 wyświetleń.