Wzrost cen w ciągu zaledwie jednego miesiąca wyniósł aż 5,4 proc. – podaje Główny Urząd Statystyczny. Mimo to rynek e-commerce nie zwalnia tempa, a wraz z jego rozwojem przekształceniom ulegają również oferowane handlowcom formy płatności. Dowiedz się, co jeszcze się wydarzyło w minionym czasie!

 

Bezpieczne zakupy, a handel internetowy w badaniach

Coraz większą popularnością wśród kupujących cieszy się BLIK. Jak podaje SW Research w badaniu przeprowadzonym za zlecenie Tpay, 58 proc. Polaków wybiera właśnie ten sposób płatności. Natomiast dla 71 proc. jest to metoda najbardziej preferowana. Przede wszystkim ceniona jest za bezpieczeństwo oraz szybkość transakcji. 

Istotne rozwiązanie stanowi połączenie płatności czatbotowych z BLIKIEM. Dzięki niemu możliwa jest realizacja płatności na czacie sklepu lub w komunikatorze internetowym takim jak np. Messenger.

Również transmisje live przeprowadzane na mediach społecznościowych stają się dla konsumentów coraz bardziej atrakcyjnym kanałem zakupowym. Według badania przeprowadzonego przez Fundację Kobiety e-biznesu „The power of social & live commerce”, aż 44 % Polaków ma zamiar częściej wybierać tę formę zakupów.

 

Takiego wzrostu cen nie było od dekad

Jak podaje Główny Urząd Statystyczna ceny towarów i usług w ciągu jednego miesiąca wzrosły aż o 5,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Podobne tempo wzrostu cen odnotowane zostało ostatni raz w lipcu 2001 roku.

Szczególnie odczuwalny jest wzrost cen żywności – o 3,6 proc. oraz nośników energii – o 6,1 proc. Kluczowe w tym kontekście są paliwa – o 28 proc. wyższe w badanym okresie niż przed rokiem.

Inflacja cenowa daje się odczuć nie tylko w Polsce. Stopy procentowe podniosły już m.in. banki centralne w Czechach i na Węgrzech. Natomiast Narodowy Bank Polski do niedawna przekonywał o jedynie tymczasowym wzroście cen, niezależnym od polityki monetarnej.

[banner id=”28111″]

Tym możesz zaszkodzić swojemu dziecku

Zbyt wczesny kontakt dzieci ze światem cyfrowym niesie ze sobą poważne konsekwencje. Problem dotyczy nawet niemowląt. Przestają one reagować na niektóre bodźce płynące z otoczenia, takie jak różnorakie odgłosy. Ponadto maluchy od drugiego roku życia wykazują trudności m.in. w przyjmowaniu jedzenia czy skupieniu uwagi.

W związku z popularyzacją wiedzy z zakresu troski o najmłodszych, Amerykańskie Towarzystwo Pediatryczne (AAP) wystosowało zalecenia odnoszące się do czasu rekomendowanego dla poszczególnych grup wiekowych.

Dla dzieci poniżej drugiego roku życia najkorzystniejszy jest całkowity brak styczności z materiałami cyfrowymi (wyjątek stanowią wideo rozmowy). Z kolei dla dzieci w wieku przedszkolnym maksymalny czas spędzony przed telewizorem lub monitorem wynosi jedną godzinę dziennie. Przy czym szczególnie istotny jest dobór odpowiedniej treści dla malca.

 

O tych rzeczach warto usłyszeć

Jeżeli jesteś ciekawy, jakie jeszcze przygotowaliśmy dla Ciebie wiadomości oraz co istotnego wydarzyło się w minionym czasie, to zapraszamy do bezpłatnego przeglądu elektronicznej prasy.

 

Szerszy przegląd elektronicznej prasy w formie audio znajdziesz tutaj.

 

Źródła:

https://www.youtube.com/watch?v=WrZ-KCjTZaw

https://www.dlahandlu.pl/sprzedaz-detaliczna/wzrost-cen-w-polsce-najszybszy-od-20-lat,101401.html

https://marketerplus.pl/prosto-szybko-i-wygodnie-social-commerce-zmienia-zakupy-online/

https://socialpress.pl/2021/08/ciemne-strony-social-media-zagroz%cc%87enia-i-zdrowie-psychiczne-dzieci?fbclid=IwAR0ccKfyUbdZamu54UoJzdKkpSgV13WcSyh2r-wc-IbDcLRObwdVw_pioLU