Dropshipping jest dziś bardzo ciekawym narzędziem, który możemy zaliczyć do elastycznego modelu sprzedaży. Krótko mówiąc, jest to bardzo korzystny model sprzedaży, w którym towar jest dostarczany do klienta detalicznego bezpośrednio z hurtowni zamiast od właściciela sklepu. Daje to wiele korzyści, ponieważ każdy może tutaj zarobić bez konieczności trzymania towaru w swoich magazynach. O takie elementy dbają właśnie wspomniane wcześniej hurtownie. Jest to niesamowita okazja dla przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą. Jest to również świetna okazja również dla grubych ryb, którym świat e-commerce nie jest obcy. Mamy jednak dwa modele dropshippingu i właśnie o tym zagadniemy w tym artykule.

 

Hurtownia, jako dostawca towaru

Dropshipping to coś więcej, niż tylko biznes umożliwiający sprzedaż produktów. To przede wszystkim współpraca, która jest ważnym czynnikiem w pierwszym modelu dropshippingu. Tutaj hurtownia pełni funkcję dostawcy towaru, a sklep internetowy jest sprzedawcą w stosunku do klienta końcowego. Klient nawet nie jest w pełni świadomy, że towar dostaje zupełnie od innej osobowości prawnej. Warto też zauważyć, iż nie jest tożsame z próbą wprowadzenia klienta końcowego w błąd, czy też niezachowaniem przepisów uczciwej konkurencji. Dropshipping opiera się właśnie na takich prawach.

Funkcja hurtowni sprowadza się przede wszystkim do tego, aby dostarczyć dla klienta towar, zgodnie ze złożonym przez klienta zamówieniem. Czy to jednak wszystkie obowiązki, które hurtownia musi spełnić? Co do zasady właśnie tak, ale często jest też tak, że hurtownia podejmuje się czynności związanych z realizacją zgłoszeń reklamacyjnych, lub też zwrotów. Zasadniczo temat ten powinien podejmować sprzedawca. Dlaczego? Gdyż to po jego stronie jest odpowiedzialność wynikająca z tytułu umowy sprzedaży, nie zaś po stronie hurtowni, co często jest mylone.

W tym modelu dropshippingu to również sprzedawca ponosi odpowiedzialność za świadczone usługi elektroniczne. Wynika to  z charakteru pomiędzy usługobiorcą, a usługodawcą, którym jest w tym przypadku sprzedawca. Pierwszy model dropshippingu w praktyce obliguje sprzedawcę do wystawienia dowodu zakupu klientowi końcowemu. Do niego kierowane są również roszczenia związane z umową sprzedaży.

Model sprzedaży jest zatem prosty, tak samo, jak model zarabiania w dropshippingu. Sprzedawca zarabia tutaj na marży, która wynika z różnicy między ceną produktu u dostawcy, a ceną uzyskaną od klienta końcowego.

 

Korzyści, jakie daje nam dropshipping

Przedstawiany powyżej model dropshippingu niesie za sobą wiele korzyści dla sprzedawcy. Oprócz sytuacji, w której sprzedawca jest odpowiedzialny za reklamację i zwroty, wszystkie inne elementy niosą za sobą tylko korzyść. Przede wszystkim jest to mały wkład finansowy. Koszty, które musimy ponieść to zazwyczaj platforma do założenia sklepu, a wybór jest tutaj ogromny.

W naszym kursie zachęcamy do SkyShopa i Baselinkiera czy RedCart-a, ucząc też, jak szybko zintegrować w nich hurtownie i jak w ogóle rozpocząć swoją przygodę z dropshippingiem. Pokazujemy, jak zarabiać na Allegro w dropshipingu. Ogromna wiedza, która właściwie prezentuje, jak krok po kroku ruszyć z kopyta. To wartościowa wiedza pozwalająca na zmianę swojego życia, poprzez założenie własnego sklepu, bez konieczności inwestowania pieniędzy w towar. Dropshipping to również korzyść w postaci niskiego ryzyka inwestycji przy bardzo szerokim asortymencie produktów. Bez wątpienia tak się dzieje, ponieważ wybór produktów jest nieograniczony.

Model ten pozwala nam również zaoszczędzić pieniądze, ponieważ nie musimy wynajmować miejsca, w którym trzeba trzymać produkty, wszystkim zajmują się hurtownie, z którymi podejmujemy współpracę. Pakowanie paczek to kolejne zajęcie, którym nie musimy się interesować. To zadanie nie do nas będzie należało, a co za tym idzie, zyskujemy również czas.

 

Hurtownia jako sprzedawca i dostawca

Dropshipping ma swój drugi model sprzedaży, a mianowicie sytuację, w której to hurtownia jest zarówno dostawcą i sprzedawcą. Założony przez hurtownię sklep internetowy pełni tylko rolę pośrednika sprzedaży. Właśnie TAK, hurtownie również prowadzą swoje sklepy. Klient, kupując produkt w takim e-sklepie zawiera umowę sprzedaży z hurtownią, pomimo, iż korzysta z platformy, która stanowi tylko pośrednictwo w takiej sprzedaży, choć jest ona usługodawcą. W takim układzie to hurtownia przyjmuje obowiązki wynikające z umowy sprzedaży. Jej zadanie to dostarczenie produktu, reklamacje i zwroty również spadają na hurtownię. Kupujący powinien też otrzymać od hurtowni paragon lub fakturę.

W przedstawionym modelu rola sprzedawcy jest ograniczana tylko do pośrednictwa pomiędzy sprzedającym a kupującym. Odpowiedzialność usługodawcy może sprowadzać się jedynie do poprawnego świadczenie usługi elektronicznej, jak również zadbanie o właściwy przebieg newslettera. Usługodawca e-sklepu powinien w tym wypadku koncentrować swoją uwagę na promocji sklepu internetowego, jak również promocji produktów. Prowizja jest rozliczana zupełnie inaczej. W tym przypadku nie jest to marża, ale ustalona wcześniej kwota pomiędzy usługodawcą a hurtownią.

 

Działalność, która może okazać się sukcesem

Sprzedaż w Internecie jest dziś powszechnym zjawiskiem. Każdego dnia kupujemy produkty, wystarczy sobie wyobrazić, że miliardy osób robi to właśnie za pośrednictwem Internetu. Dochodzi również do tego, że w sieci kupowane są produkty spożywcze, tradycyjne zakupy, które wykorzystujemy w swojej codzienności. Nic więc dziwnego, że dropshipping zyskuje co raz większą popularność, również wśród hurtowni, które chętniej nawiązują współpracę z przedsiębiorcami, czy też osobami indywidualnymi. Hurtownie również same prowadzą zakrojony dropshipping, poprzez własne sklepy internetowe, lub wynajmując kogoś, kto zadba o odpowiedni marketing. Wiele osób skorzystało już w pierwszego modelu dropshippingu i dziś cieszy się wolnością finansową i czasową. Sekrety Handlu są właśnie tą społecznością, która chce pokazać, że sprzedaż w dropshippingu jest możliwa i to na miarę niejednego sukcesu.

Wybór dropshippingu, jako sprzedaży w Internecie może zachęcać i zachęca do wielu do działania, bo chcą oni zmiany w swoim dotychczasowym życiu. Warto jednak pamiętać, że każdy z tych modeli wymaga odpowiedniego uregulowania w tak zwanych umowach o drpshipping. Obie kategorie są związane konkretnymi konsekwencjami dla praw i obowiązków wobec stron umowy. Ważne jest, aby w umowach zostały zawarte kwestie związane ze spełnieniem obowiązków informacyjnych. Dotyczy to również trybu reklamacji, a także realizacji zwrotu zamówionych produktów, tym bardziej, że najczęściej klientem końcowym jest konsument.