Otworzenie sklepu internetowego nie jest wcale trudnym zadaniem. Tak naprawdę dziś wszystko jest automatyczne, nie trzeba znać skomplikowanego kodu. Najważniejsze w tym jest to, że mamy dostęp do wsparcia, choćby w postaci filmów instruktażowych. Każdy zatem powinien sobie poradzić z założeniem własnego sklepu, chociaż potrzebne jest tutaj zaangażowanie. Problem pojawia się wtedy, gdy musimy poszukać dostawców, czyli hurtowni, które będą chciały z nami współpracować. Takich hurtowni jest dziś bardzo dużo, dlatego wybór może być problematyczny. Co zatem możemy zrobić, aby poradzić sobie z tym tematem bez większego problemu?

 

Branża, czyli element, na który warto postawić na samym początku

Sprzedaż na Allegro nie ruszy bez produktów, a te  możemy i nawet musimy dopasować do odpowiedniej branży. Warto przed tym ustalić sobie, który z tematów jest dla nas najbardziej przystępny. Wystarczy wybrać, w którym temacie czujemy się swobodnie. Dużo lepiej robi się coś, co jest nam bliskie, niż coś, co mielibyśmy robić na siłę. Ważne jest zatem, abyśmy postawili sobie pytanie, jakimi produktami chcemy handlować. W naszym kursie staramy się naprowadzić naszych kursantów na właściwy wybór. Konieczne jest, aby nie pomijać tego kroku, ponieważ będzie nam zdecydowanie łatwiej iść do przodu.

 

Wybór dostawcy dropshippingowych, na co zwrócić uwagę?

Poszukiwanie dostawcy jest bardzo ważnym elementem w dropshippingu. Ze względu na rozwój tej formy sprzedaży, liczba hurtowni każdego roku zdecydowanie się powiększa. W związku z tym wybór jest dziś bardzo szeroki i mamy w czym faktycznie szukać. Jak się jednak zabrać do tego, aby wybrać właściwego dostawcę? Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów. Mogą być one kluczowe dla naszego wyboru, a mianowicie:

  • Czy dostawca udostępnia bazę produktów, którą w łatwy sposób będziemy mogli zaimportować do swojego e-sklepu i jaki to asortyment?
  • Jaka jest jakość produktów, które ostatecznie będziemy promowali na swoim sklepie?
  • Jak długi będzie czas realizacji zamówienia?
  • Jak będą wyglądały kwestie finansowe?
  • Jakie są ceny towarów w porównaniu ze zwykłym hurtem?
  • Czy hurtownia zapewnia materiały reklamowe?
  • Czy będą doliczane dodatkowe opłaty za obsługę zamówienia?
  • Czy jest możliwość, aby hurtownia drukowała dowód sprzedaży i dodawała go do przesyłki?
  • Czy hurtownia daj możliwość szybkiego kontaktu ze swoją obsługą?

 

Wiedza, na którą warto zwrócić uwagę

Mając powyższe informacje będziemy też wiedzieli, czy dany dostawca jest stabilny na rynku. Stabilność i doświadczenie hurtowni ma również ogromne znaczenie. Otwierając swój sklep na gotowej platformie, która dostarcza silnik e-commerce, a w tym przypadku SkyShop, RedCart, Beselinkier, otrzymamy również dostęp do listy hurtowni, z którymi możemy zacząć współpracę. Każdy z wymienionych wyżej sklepów posiada możliwość integracji pliku z danymi w formacie xml lub csv, co umożliwia dodawanie produktów udostępnianych przez hurtownię.

 

Hurtownie, z którymi warto współpracować

Dostępne listy hurtowni są bardzo dużym ułatwieniem. Możemy jednak sami podjąć działania, aby znaleźć hurtownię mającą taki asortyment produktów, jaki odpowiadać będzie charakterowi naszego sklepu. Wystarczy dziś wpisać nazwę konkretnego produktu w wyszukiwarce Google, aby znaleźć odpowiednik tego, czego szukamy. Warto tutaj zwrócić uwagę na detale, które czasami również będzie trzeba wpisać w zakres wyszukiwania. Ma to znaczenie szczególnie wtedy, gdy będziemy skupiali się na jakości produktu. Wyszukiwanie możemy również zacząć za pomocą grafiki produktu. Innym sposobem na znalezienie hurtowni są targi branżowe. W tej sytuacji trzeba ruszyć z miejsca, ponieważ takie targi odbywają się większych miastach. Jest to jednak świetny sposób na to, aby nawiązać relacje z dostawcami. Jest to szansa, aby dotknąć produktu, wiedząc tym samym, co promujemy na swoim sklepie.

 

Tabela w Excel i rejestracja

Współpraca z hurtownią to podstawa udanego biznesu, dlatego ważne jest, aby był to wybór właściwy. Musimy mieć na uwadze, że mogą pojawiać się jakieś problemy, czasami nasz wybór może okazać się nie trafiony. Wybierając dostawców warto przygotować sobie tabelę w Excel, aby mieć wszystko w jednym miejscu. Możemy wpisać tam adresy stron internetowych, numer telefonu, nazwę hurtowni. Możemy wpisać dane logowania, na wypadek, gdybyśmy chcieli przekazać kiedyś takie dane do obsługi hurtowni komuś innemu. W tej tabeli możemy też zamieszczać komentarze do hurtowni, z którymi współpraca nie idzie i warto wystrzegać się ich na przyszłość. To tylko taka nasza rada. Uporządkowanie takich danych pozwoli nam poukładać swoją pracę.

Kolejnym krokiem jest rejestracja w hurtowniach na zasadzie ich oczekiwań. O tym, jak tego dokonać przeczytamy na stronach hurtowni, którą podejmiemy do współpracy. Warto wcześniej przygotować sobie taki szablon maila, który będziemy mogli wykorzystać w procesie rejestracji. W wielu przypadkach hurtownie proszą, aby podesłać dokumenty rejestrowe firmy, umożliwiające zweryfikowanie danych. Naszym kursantom udostępniamy listę hurtowni, która jest przez nas cały czas uzupełniania. Znajdują się tam wszystkie dane, podzieliliśmy też hurtownie tematycznie, dlatego w tym zakresie zdecydowanie ułatwiamy wybór dla każdego, kto znajduje się w naszej społeczności.

 

Błędy, które popełniamy przy wyborze dostawców

Handel metodą dropshippingu to dziś doskonały sposób na spełnienie swoich marzeń o własnej firmie handlowej. Możemy to zrobić bez konieczności wielkiego nakładu finansowego i poświęcenia sporego czasu na pracę. Pisaliśmy o drppshippingu na Allegro. Nie musimy kupować towaru, zaciągać przez to kredytów, czy też wydawać własnych pieniędzy na rozwój asortymentu w naszym sklepie. Kluczowy tutaj jest dostawca, dlatego tak ważny jest odpowiedni wybór. Niestety, wiele osób popełnia błędy podczas wyboru dostawców, a możemy do nich zaliczyć:

  • Wybór dostawców zagranicznych, co w przypadku braku znajomości języka, wiąże się z problemami komunikacyjnymi. Bariera językowa może też być przyczyną wielu problemów związanych z wysyłką towaru, dlatego zachęcamy, aby współpracować na początku z dostawcami z Polski.
  • Brak dokładnej weryfikacji jakości i niezawodności produktu, co może przekładać się na częste reklamacje i zwroty. Aby uniknąć takich sytuacji, warto na początek samemu dokonać zlecenia na produkt i go zweryfikować. Towar możemy potem ewentualnie zwrócić i tym samym sprawdzić, jak działa taka procedura w wybranej hurtowni.
  • Wybór dostawców, którzy mają niewielkie doświadczenie w dropshipingu, co może być ryzykownym krokiem, dlatego warto w bezpośredniej inicjacji z dostawcą zweryfikować temat doświadczenia.
  • Brak weryfikacji codziennej pracy dostawcy, czyli sprawdzania aktualnego poziomu zapasów, aktualizacji produktów i wielu innych czynności, które wiążą się z codzienną obsługą sklepu.
  • Brak bezpośredniego kontaktu z dostawcą, czyli brak wykorzystania możliwości bezpośredniego spotkania z dostawcą w celu negocjacji cen i warunków współpracy. Jeśli mamy taką możliwość, warto z niej skorzystać, ponieważ w większości przypadków, będzie to tylko forma komunikacji za pośrednictwem Internetu, a tutaj już trudniej jest cokolwiek negocjować.

Sklep internetowy w dropshippingu

Sklep internetowy to doskonały sposób na promowanie produktów, również swoich, jeśli takowe posiadasz. Starajmy się wystrzegać błędów, ucząc się od innych. Należy pamiętać, że w dropshippingu otrzymujemy plik z danymi, w którym znajdują się produkty. Taki plik należy zintegrować z bazą sklepu. Jest to świetny sposób na poszerzenie oferty sklepu o komplementarne produkty, a tym samym zwiększenie wartości koszyka sklepu. Integracji możemy dokonać z wieloma hurtowniami. Pozwoli nam to na zdobycie wiedzy o produktach, bez konieczności ich posiadania, czy też inwestowania w produkt. Jeśli nie musimy inwestować w produkt to warto przeznaczyć te środki na marketing, ale o tym, już innym razem.