fbpx

 

Atrakcyjność stron produktów w naszym sklepie internetowym jest ważnym czynnikiem, który decyduje o skuteczności naszej działalności. Musimy zrobić wszystko co w naszej mocy aby klient sięgnął po produkt z wirtualnej półki naszego sklepu. 

Poniżej wskazujemy główne obszary, dzięki którym strony naszych produktów będą zachęcać do zakupów.

 

Architektura strony produktu

 

Dzisiejszy użytkownik internetu jest zalewany przez lawinę informacji — szybko podejmuje decyzję, przegląda setki stron dziennie, często wyłączając te, które w pierwszej chwili uzna za nieatrakcyjne. To również tyczy się stron produktów w naszym sklepie.

Jeżeli więc chodzi o układ strony, musimy sprawić, że po załadowaniu witryny w przeglądarce, użytkownik bez przewijania strony w dół, zobaczy wszystkie istotne informacje. Mowa o nazwie produktu, zachęcającym zdjęciu, cenie i przycisku dodaj do koszyka.

Pamiętaj, że wg badań większość osób przeglądając strony, w pierwszej kolejności skupia swoją uwagę na lewym górnym obszarze ekranu. Warto mieć to na uwadzę, zajmując się rozmieszczeniem poszczególnych elementów.

 

Słowo jest ważne z kilku powodów…

 

Jeśli mamy w sklepie 1000 produktów, stworzenie unikalnego opisu dla każdego z nich, będzie zadaniem karkołomnym. Na szczęście nie ma potrzeby tworzyć dla wszystkich produktów profesjonalnych opisów — na początek wystarczy skupić się na tych, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów.

Pisząc opis produktu, powinniśmy pisać tylko i wyłącznie prawdę. Jeśli zlekceważymy tę zasadę, klienci z pewnością odwdzięczą nam się za to dużą ilością zwrotów. 

Opis powinien zawierać szczegółowe informacje na temat przedmiotu. Pamiętajmy, że klient nie może wziąć go do ręki i obejrzeć ze wszystkich stron — bazuje tylko na tym, co my mu przekażemy, lub inni użytkownicy internetu.

Zadbaj również o to, aby opis był zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki Google — zgodny z zasadami SEO.

 

jak-tworzyc-opisy-produktu

Dowiedz się więcej jak tworzyć skuteczne opisy produktów

 

Zdjęcia

 

“Skąd mam wziąć zdjęcia produktów…” — To pytanie zadaje sobie większość początkujących sprzedawców. Wiele osób — często nieświadomie — łamie prawo w tym miejscu, dodając do swojego sklepu, lub na aukcje Allegro zdjęcia bez zgody ich autora. Jeśli chcemy użyć zdjęć producenta, lub hurtowni, z której ściągamy towar, warto jest zapytać o zgodę na wykorzystanie takich zdjęć.

Często zdarza się, że importujemy masowo produkty do naszego sklepu z pliku XML, który otrzymaliśmy w hurtowni. Wtedy również powinniśmy zapytać u źródła, czy aby na pewno możemy skorzystać z tych zasobów. 

W kwestii zdjęć — podobnie jak w przypadku opisów — najlepiej jest wykonać je we we własnym zakresie. Z pewnością będą one skuteczniej zachęcać klientów do zakupu. Z reguły te dostępne na stronie producentów, lub hurtowni, nie są specjalnie atrakcyjne z marketingowego punktu widzenia. 

Decydując się na własne fotografie, tak jak przy opisach, powinniśmy skupić się na tych produktach, które cieszą się największym zainteresowaniem kupujących.

 

Filmiki

 

Materiały wideo stały się nieodłącznym elementem dzisiejszego internetu. W sytuacji, gdy klient nie ma możliwości dotknięcia produktu, film demonstracyjny może o wiele skuteczniej niż zdjęcia, uwypuklić mocne strony produktu.

Obecnie dostępne narzędzia pozwolą nawet osobie bez doświadczenia, stworzyć dobrze wyglądający materiał.

 

Podobne produkty / zestawy

 

Klient odwiedza stronę danego produktu z myślą o konkretnych potrzebach. Warto, abyśmy zapewnili mu możliwość wyboru. Można dodać na stronie produktu, listę kilku podobnych produktów.

Dodatkowo, możemy na stronie pokazać produkty, które są w jakiś sposób komplementarne, czyli wzajemnie się uzupełniają tworząc zestaw.

jeżeli sprzedajemy rowery, warto na stronie danego modelu umieścić opony, dętki, siodełka dopasowane do modelu, którym klient jest zainteresowany. 

 

Pozytywne opinie innych zachęcają do zakupów

 

Nic tak bardzo nie skłania do zakupu, jak długa lista ocen wystawionych przez zadowolonych klientów. Oczywiście błędem będzie umieszczenie wielu opinii na stronie pojedynczego produktu, ale z pewnością pokazanie kilku przykładów, zachęci następne osoby do zakupu.

Jak to przedstawić? Najlepiej w postaci slidera umieszczonego pod główną częścią produktu, który przeskakuje co kilka sekund ukazując opinie poszczególnych klientów.

Co więcej, możemy też umieścić system ocen, który będzie ukazywał w oparciu o stopnie, zadowolenie wcześniejszych klientów.

 

Cena może zachęcić i zniechęcić

 

Nie czarujmy się — nikt nie lubi przepłacać. Z drugiej strony nie każdy ma czas by prześwietlać ceny w dziesiątkach sklepów. Jeśli klient trafił na stronę naszego sklepu i cena nie jest rażąco wysoka, to jest duża szansa, że zrobi zakupy u nas.

Pamiętajmy, że sklep ma być źródłem dochodu. Nie sztuką jest sprzedać, trzeba też na tym zarobić. Więc nie możemy też przesadzić z ceną w drugą stronę, bo może się okazać, że mimo dużego obrotu, w ostatecznym rozrachunku nie zarobimy tyle, ile byśmy chcieli.

Powinniśmy też zadbać, aby cena była wyraźnie przedstawiona na stronie produktu. Najlepiej, aby cena została przedstawiona w innym kolorze, lub za pomocą pogrubionej czcionki. 

 

Pozwól klientom udostępnić produkt

 

Media społecznościowe mają ogromną moc (również dla branży e-commerce). Warto więc umożliwić klientom udostępnienie świeżo zakupionego produktu na swojej tablice FB, lub w innym kanale społecznościowym. 

Większość oprogramowań do prowadzenia sklepu online umożliwia dodanie modułu, dzięki któremu klienci mogą w naturalny sposób dzielić się kupowanymi produktami w naszym sklepie ze swoimi znajomymi w swoich sieciach społecznościowych.

ODWIEDŹ NASZ KANAŁ NA YOUTUBE

 

Kilka opcji do wyboru

 

Klienci naszego sklepu nie są jednolitą masą — to grupa indywidualnych charakterów, upodobań i potrzeb. To sprawia, że nie każdemu musi podobać się to samo. Aby uniknąć sytuacji, w których część klientów będzie rezygnować z zakupów, ponieważ nie ma interesującego ich wzoru, koloru, powinniśmy postarać się, aby produkty w sklepie miały kilka wariantów.

W tym miejscu jeszcze warto dodać, że dobrze jest pokazać na zdjęciach różne warianty danego produktu. Widok modelki w sukience o różnych kolorach, w bardziej przekonujący sposób przemówi do wyobraźni klientek.

 

zapisz-sie-na-kurs-sekrety-handlu

 

Jak więc widać — pole do popisu w obszarze ulepszania strony produktowej jest spore. Warto zadbać o wszystkie elementy, które mogą przełożyć się na wzrost sprzedaży w naszym sklepie.