Allegro stanowi najpopularniejszą platformę sprzedażową w Polsce. Plasuje się również w czołówce europejskiego e-commerce. Jak więc wykorzystać potencjał serwisu, z którego korzysta 20 milionów klientów miesięcznie? Jak możesz zwiększyć swoją sprzedaż? Odpowiadamy!

 

5 sprawdzonych kroków do zwiększenia przychodów na Allegro

  1. Czy dobrze skonfigurowałeś swoje konto na Allegro?
  2. Co najlepiej sprzedaje się na Allegro?
  3. Tytuł aukcji na Allegro, a Twoja sprzedaż
  4. Wyróżnij swoją ofertę z Allegro Ads
  5. Zaufanie. Jak zyskać pozytywne komentarze na Allegro?

 

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? 5 sprawdzonych kroków

Skala zainteresowania zakupami przez Allegro stale wzrasta. Liczba aktywnie kupujących przekroczyła już 13,2 mln osób. Natomiast same przychody netto platformy w I kwartale 2021 r. wyniosły aż 1,21 mld zł. Jednak nie wszyscy sprzedawcy na tym skorzystają. 

Poznaj pięć sprawdzonych kroków stosowanych przez e-handlowców, które przynoszą zamierzone efekty.

 

Krok „przed-pierwszy”: Czy dobrze skonfigurowałeś swoje konto na Allegro?

Ten etap masz już prawdopodobnie za sobą. Warto jednak zwrócić uwagę na różnice między poszczególnymi rodzajami kont. Tym bardziej że w pewnych przypadkach możesz zmienić ich status.

Różnic między kontem firmowy a zwykłym jest kilka. Chociaż w niektórych przypadkach różnice te mogą wydawać się jedynie kosmetyczne, to mają one duże znaczenie – chociażby ze względu na Twoją wiarygodność. 

Najlepszym przykładem jest umieszczenie napisu „firma” przy nazwie użytkownika. Dołączasz tym samym do grona profesjonalnych sprzedawców.

 

 

O czym jeszcze dobrze jest pamiętać? Przede wszystkim o nazwie. Łatwa do zapamiętania i chwytliwa stanowi Twoją niezawodną wizytówkę. Chociaż ten element wydaje się być pozornie mało znaczący, to jednak z marketingowego punktu widzenia ma poważne znaczenie.

Zauważ, że nie bez powodu sieć kawiarni Il Giornale została przemianowana na Starbucks. A sam właściciel snuje na swojej stronie www historię o inspiracji książką „Moby Dick”. Nazwa ma przywodzić na myśl pierwszych handlarzy kawą. Bez względu na to czy faktycznie tak jest, z pewnością cechuje ją ciekawa historia i przede wszystkim prostota.

 

Krok pierwszy: Analiza. Co najlepiej sprzedaje się na Allegro? 

Trendy mają to do siebie, że są zmienne. Na szczęście z pomocą przychodzi Trade Analitycs oraz do pewnego stopnia LivePrice.

Trade Analitycs – analizuje dane dotyczące sprzedaży na Allegro. Zarówno własnej, jak i wybranych kategorii lub nawet zakresu wyszukiwania. Możesz również poznać swoją konkurencję. Ponadto:

  • Poznasz 1000 najlepiej sprzedających się ofert na Allegro
  • Dowiesz się, jakie są najgorętsze oferty na Allegro – aktualnie lub w  określonym czasie
  • Zobaczysz zmiany w produktach i cenach na Allegro

Żeby skorzystać z Trade Analitycs, wystarczy jedynie posiadać konto na Allegro.

Poniżej zestawienie abonamentów dostępnych w Trade Analitycs:

 

 

LivePrice – system pozwalający na śledzenie oraz ustalania cen za pomocą w porównywarkach cenowych.

  • Parowanie produktów – automatyczne (istnieje również opcja manualna) zestawienie Twoich produktów z konkurencją
  • Dostęp do danych – od parametrów oferty np. które produkty nie są wysyłane z Polski, po przegląd konkurencyjnych cen (nie tylko najniższych)
  • Inteligentna konkurencja – dokonując analizy, możesz pominąć własne oferty, jeżeli dysponujesz więcej niż jednym kontem na Allegro

 

Analizując produkty, które chciałbyś sprzedawać, warto korzystać z regularnie ukazujących się raportów. Chociaż są to dane obejmujące miniony okres, mogą wyraźnie wskazywać na pewne trendy.

Wedle publikacji „E-commerce w Polsce 2020 Gemius dla E-Commerce Polska”, do najczęściej kupowanych kategorii produktów w e-handlu należą:

  • Odzież, akcesoria i dodatki ­– 69%
  • Obuwie – 58%
  • Kosmetyki i perfumy – 57%

Natomiast w kategorii planowanych zakupów internetowych wyróżnia się:

  • Meble i elementy wystroju wnętrz – 29%
  • Podróże, rezerwacje – 29%
  • Sprzęt komputerowy – 29%

[banner id=”28111″]

Krok drugi: Tytuł aukcji na Allegro, a Twoja sprzedaż

Wyszukiwarka Allegro przetwarza 1,6 tys. zapytań na sekundę. Dla użytkownika poszukującego produktu liczy się zarówno szybkość samego serwisu, jak i czytelność Twojej oferty.

Mając do dyspozycji 50 znaków, możesz skutecznie przedstawić swoją aukcję. Nazwa produktu oraz jej podstawowe parametry są szczególnie istotne. Natomiast skrótowe przedstawienie informacji często może okazać się cenniejsze od poprawności językowej.

Nie znaczy to, że błędy działają pozytywnie. Po prostu język Internetu rządzi się swoimi prawami i tak np. sprzedając słuchawki, możesz w tytule aukcji wymienić kilku producentów urządzeń, do których będzie pasował Twój zestaw. Bez stosowania przecinków między nimi (które stanowią dodatkowy znak).

Oto jeden z przykładów:

 

Krok trzeci: Wyróżnij swoją ofertę z Allegro Ads

Niezwykle istotnym elementem wpływającym na rozpoznawalność Twojego konta oraz widoczność aukcji jest zastosowanie Allegro Ads. Jest to różnorodny system reklam, pozwalający na dotarcie zarówno do nowych klientów, jak i tych, którzy widzieli już Twoją ofertę, ale nie zdecydowali się na zakup.

Zobacz tutaj –> Allegro Ads: poradnik i cennik, jak działać z zyskiem

Allegro Ads można podzielić na trzy segmenty:

  • Reklamy graficzne
  • Oferty sponsorowane
  • Sieć reklamowa

 

Istotne jest to, że Allegro Ads jest skierowane nie tylko do osób aktualnie przebywających na stronie serwisu. Płatne reklamy mogą również wyświetlać się również w wyszukiwarce Google czy Facebooku.

Wiele z nich jest również rozliczanych w modelu CPC, oznaczających, że użytkownik płaci za reklamę dopiero w momencie kliknięcia jej przez zainteresowaną osobę.  

 

Krok czwarty: Zaufanie. Jak zyskać pozytywne komentarze na Allegro?

Jednym z kluczowych czynników w budowie większej sprzedaży na Allegro jest zaufanie. Pozytywne oceny i recenzje od zadowolonych użytkowników mają nieocenione znaczenie dla rozwoju Twojego konta.

 

Jednym z częściej spotykanych sposobów jest rozpoczęcie sprzedaży od najtańszych produktów albo próba aktywizacji kupujących. Problemem pozostaje czas potrzebny na realizację tych celów oraz ich skuteczność. Jednak i tutaj można znaleźć proste rozwiązanie.

Szerszą wiedzę i metody know-how odnajdziesz w kursach internetowych. Jest to często najlepsze źródło wiedzy, gdyż bazuje na autentycznych doświadczeniach handlowców internetowych.

 

Podsumowanie:

  1. Zwiększenie sprzedaży na Allegro można podzielić na kanały płatne i bezpłatne: reklamy, kursy doszkalające, a z drugiej strony tytuły aukcji czy budowanie zaufania.
  2. Analiza najlepiej sprzedających się produktów pozwoli Ci na rozeznanie się w bieżących trendach i dobór odpowiedniego asortymentu.
  3. Kupujący cenią sobie przejrzyste i prosto sformułowane oferty.