fbpx

jak-wybrac-produkt-na-sprzedaz

 

Każda osoba, która myśli o rozpoczęciu sprzedaży w internecie, musi zmierzyć się z decyzją o wyborze produktów, którymi będzie handlować. nietrafione decyzje na tym etapie w wielu przypadkach uniemożliwiają rozwój dochodowej sprzedaży. Poniżej wskazujemy 3 najczęstsze błędy popełniane przez osoby niedoświadczone podczas wyboru produktów na sprzedaż.

 

Błąd nr 1: Wybór produktu podatnego na uszkodzenia

 

Produkt, który ma wiele ruchomych części lub taki, który stworzony jest z kruchych materiałów, z łatwością może ulec uszkodzeniu. To całkowicie normalne, że sprzedaż tego typu produktów często wiąże się ze zwiększoną ilością zwrotów lub uszkodzeń. 

Nie chodzi tu jednak tylko i wyłącznie o to, co zrobi z nim sam użytkownik, lecz także o to, co może stać się z nim, gdy ten będzie jeszcze w drodze do klienta. 

Trzeba pamiętać, że – choć nie dzieje się to często – od czasu do czasu w sieci pojawiają się krótkie nagrania przedstawiające dużą niedbałość części osób dostarczających przesyłki. Jeśli nasz, podatny na uszkodzenia produkt zostanie zniszczony i w takim stanie dotrze do klienta, to na pewno nie będzie on zadowolony. Widok uszkodzonego produktu w otrzymanej przesyłce z łatwością może wywołać dużą złość i niezadowolenie, a to z pewnością wpłynie na ostateczną ocenę naszego sklepu.

Rozczarowani klienci to jedna z tych rzeczy, których należy unikać – w szczególności, gdy dopiero rozpoczynamy z nowym sklepem na allegro, czy też ze zwykłym sklepem online. Negatywne oceny będą miały ogromny wpływ na decyzje zakupowe kolejnych osób, a to przełoży się na nasze zyski. 

Sprzedaż produktów podatnych na uszkodzenia jest znacznie łatwiejsza, gdy posiadamy już wiele pozytywnych ocen od zadowolonych klientów. Początkowo nawet jeden zły komentarz może okazać się decydującym i negatywnie wpłynąć na osiągane przez nas wyniki.

 

Dowiedz się jak płacić mniej za księgowość w e-commerce

 

Błąd nr 2: Wybór tego, co podoba się nam, a nie kupującym

 

Jednym z podstawowych problemów pojawiającym się u osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z handlem w internecie jest również wybór produktów tylko i wyłącznie na podstawie własnego osądu lub przeczucia, a nie na podstawie tego, co tak naprawdę chcą kupować klienci. 

Kierowanie się wyłącznie takimi przesłankami może doprowadzić nas do wielu trudności i szybkiego rozczarowania. Produkt z łatwością może okazać się nietrafiony. 

Powodem takiego zachowania zazwyczaj są trudności, jakie sprawia określenie, co tak naprawdę chcą kupować klienci. Na decyzje zakupowe wpływa wiele czynników i niemal niemożliwe jest wzięcie pod uwagę ich wszystkich, ale na szczęście dziś już nie jest to konieczne.

Aby sprawdzić, czego tak naprawdę klienci szukają, warto posłużyć się narzędziami do obserwowania panujących na rynku Trendów. Mowa tu o Google Trends i TradeWatch. Pierwsze z nich pozwala ustalić, czego potencjalni klienci szukają w wyszukiwarce Google, drugie zaś służy do analityki trendów sprzedażowych na platformie Allegro. 

Co więcej, obecnie przy użyciu oprogramowania do automatyzacji sprzedaży bez trudu możemy wystawić w krótkim czasie na Allegro nawet 10 000 produktów. Taki zabieg pozwoli nam sprawdzić, które z nich cieszą się największym zainteresowaniem klientów.

 

Poznaj najczęstsze powody braku sprzedaży w sklepie internetowym

 

 

Błąd nr 3: Wybór nieodpowiedniej branży 

 

Ten błąd wydaje się oczywisty, ale popełnia go wielu początkujących. Wybór branży, o której wiemy mało, lub takiej, z którą nic nas nie łączy, może przynieść wiele niepotrzebnych problemów. Nie oznacza to, że nie będziemy w stanie prowadzić skutecznej sprzedaży w obcej branży, ale z pewnością, zajmie nam to więcej czasu, niż w tej, z którą jesteśmy zaznajomieni.

Naszym celem jest maksymalne ułatwienie swojej pracy, a dużo łatwiej robi się to, co sprawia przyjemność, niż to, do czego trzeba się zmuszać. Znajomość branży i jej zrozumienie sprawia także, że łatwiej będzie nam dotrzeć do osób, które się w niej znajdują.

W tej sytuacji z pomocą może przyjść nam przygotowana wcześniej lista dziedzin, które lubimy oraz tych, których nie lubimy. Wykluczenie już na starcie tego, co nie sprawia nam przyjemności, znacznie ułatwi późniejszy wybór branży docelowej.

 

Odwiedź nasz kanał na Youtube

 

Podsumowanie

 

Wybór odpowiednich produktów już na samym początku pozwoli zminimalizować ilość napotkanych problemów, a jednocześnie zmaksymalizować szybkość, z jaką będziemy się rozwijać. Na początku warto unikać produktów podatnych na uszkodzenia, warto też przeanalizować i sprawdzić, co aktualnie chcą kupować klienci oraz rozpocząć swoją działalność w branży, którą znamy.